اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه سه اصفهان:

شهرداری منطقه 3 بیشترین بافت فرسوده شهری کشور را دارد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه سه گفت: بیشترین بافت تاریخی کشور در محدوده شهرداری منطقه سه اصفهان وجود دارد.

شهرداری منطقه 3 بیشترین بافت فرسوده شهری کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور نجفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی اظهار کرد: شهرداری منطقه سه، شهر قدیم اصفهان و مرکز سه دوره حکومت دیلمیان، سلجوقیان و صفویان بوده است و در حال حاضر این شهرداری، مساحتی حدود یک هزار و 200 هکتار و جمعیتی نزدیک به 120 هزار نفر دارد.

وی در ادامه افزود: بیشترین بافت تاریخی کشور در محدوده شهرداری منطقه سه اصفهان است و عمده اقدامات عمرانی در بین 14 منطقه شهرداری اصفهان، متعلق به شهرداری این منطقه است.

شهردار منطقه سه اصفهان در مورد چگونگی تأمین پروژه‌های عمرانی منطقه اذعان داشت: بیشترین برنامه‌های عمرانی از طریق بودجه منطقه اجرا و سایر پروژه‌ها توسط اداره مرکزی و ستاد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی منطقه، تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به 200 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه در دست اجرا است که 69 میلیارد و 200 میلیون تومان مربوط به شهرداری منطقه و قسمت عمده پروژه‌ها مربوط به ستاد مرکزی است.

نجفی در ارتباط با پروژه‌های بزرگ شهرداری منطقه سه گفت: پروژه‌های بزرگ میدان امام علی (ع) و خیابان باغ گلدسته از برنامه‌های مهم این شهرداری است و پروژه بدنه‌سازی چهارباغ که توسط سازمان نوسازی و به‌سازی در پنج فاز انجام می‌شود و تاکنون دو فاز آن به بهره‌برداری رسیده نیز جزو این پروژه‌ها است.

وی درباره میدان امام علی (ع) افزود: پروژه میدان امام علی (ع) 32.5 هکتار وسعت دارد و مرکز ثقل بافت فرسوده شهر است.

شهردار منطقه سه اصفهان ادامه داد: میدان امام علی (ع) شامل دو میدان اصلی و میدان جلوخان است و تاکنون بیش از 99 درصد از میدان اصلی آزادسازی شده و کم‌تر از 200 مترمربع (یک درصد) آن باقی مانده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: 36 هزار مترمربع مساحت کف میدان بوده و مجموعه ساخت و ساز دور میدان 21 هزار مترمربع است که از این میزان 8 هزار و 911 متر مساحت بازار است.

نجفی ادامه داد: پروژه میدان امام علی (ع) تنها پروژه‌ای است که مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور بر آن اتفاق نظر دارند و سازمان میراث فرهنگی متولی اصلی این طرح است.

وی در مورد هزینه‌های آزادسازی این پروژه تصریح کرد: در دو سال گذشته نزدیک به 85 میلیارد تومان هزینه غرامت آزادسازی به مالکان داده شده است.

شهردار منطقه سه اصفهان در ادامه افزود: فاز دوم پروژه میدان امام علی (ع)، میدان اصلی آن است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد و جلوخان مسجد جامع با مساحت 20 هزار و 677 مترمربع، تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ارتباط با جلوخان مسجد جامع اذعان داشت: جلوخان مسجد جامع 20 هزار و 677 مترمربع مساحت دارد که از این میزان 17 هزار و 163 مترمربع آن خریداری و آزادسازی شده و 3 هزار و 515 مترمربع آن باقی مانده که پروژه بعدی است و فاز سوم میدان، پروژه‌های اطراف آن است.

نجفی با اشاره به فاز سوم میدان امام علی اظهار کرد: قرار بر این است که ساخت و ساز فاز سوم میدان امان علی (ع) توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی به دیگر پروژه‌های عمرانی منطقه اشاره و گفت: خیابان باغ گلدسته از دیگر پروژه‌های عمرانی منطقه است و برای متوقف کردن عبور و مرور در خیابان چهارباغ این خیابان اهمیت ویژه‌ای دارد و قرار است این خیابان در شش ماه نخست سال به بهره‌برداری برسد. 

شهردار منطقه سه اصفهان ادامه داد: از فاکتورهای مهم احیای بافت فرسوده، احداث خیابان است و خیابان آقا نورالله نجفی (از خیابان حافظ تا خیابان نشاط) که عرض آن از 14 متر به 20 متر می‌رسد، از دیگر اقدامات شهرداری منطقه سه است.

وی در مورد تعداد پارکینگ‌های در درست اقدام این شهرداری تصریح کرد: در مدت سه سال گذشته حدود 3 هزار واحد دستگاه پارکینگ پیش‌بینی شده که تاکنون یک هزار و 800 پارکینگ به نتیجه رسیده و هزینه هر پارکینگ به طور متوسط حدود 50 میلیون تومان است.

نجفی در ارتباط با پروژه‌های ورزشی منطقه اضافه کرد: استخر سرمایه در سه طبقه، سالن ورزشی کمال و پروژه ورزشی ابن‌سینا از پروژه‌های ورزشی این منطقه است.

وی گفت: فرهنگسرای مهدویت، سالن مطالعه امام‌زاده درب امام، اندیشکده تاریخی تمدن بیداری اسلامی، مجموعه فرهنگی شیخ بهایی، مجموعه فرهنگی چشمه باقرخان و مجموعه پارک محلی آفتاب از پروژه‌های فرهنگی شهرداری منطقه سه است.

شهردار منطقه سه اصفهان در مورد پروژه‌های تاریخی تصریح کرد: این شهرداری 14 پروژه تاریخی و میراثی در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری روزانه زباله در منطقه اضافه کرد: روزانه 80 تن زباله در محدوده منطقه سه جمع‌آوری می‌شود و ماهانه 260 میلیون تومان هزینه جمع‌آوری زباله و 500 میلیون تومان هزینه نگه‌داری فضای سبز منطقه است.

نجفی در پایان اظهار کرد: سرانه فضای سبز این منطقه پایین و در حدود هشت مترمربع است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول