اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان:

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک ارائه ‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی کردستان خواستار ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی به صورت گسترده در سطح مهدکودک‌های استان شد.

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک ارائه ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مختار فرهادیان بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در طول چند سال اخیر در سطح مهدهای کودک‌ و روستا مهدهای استان آغاز شده ولی متاسفانه به‌دلیل نبود اعتبار تنها 18.5 درصد از آنها زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی به وجود بیش از 270 مهد کودک و روستامهد در سطح کردستان اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی استان به‌عنوان متولی اجرای آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به‌دلیل نبود اعتبار کافی تنها 18.5 درصد از مهدهای کودک را و 2 درصد از روستا مهدها زیرپوشش برنامه‌های آموزشی قرار داده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: بدون شک ارائه آموزش‌های مختلف مهارت‌های زندگی و همچنین پیشگیری از اعتیاد در سنین خردسالی به کودکان نقش بسزایی در کاهش نرخ اعتیاد در جامعه خواهد داشت.

فرهادیان افزود: قطعا اگر ارائه این آموزش‌ها به‌صورت هدفمند از مهدهای کودک آغاز و افراد از همان سنین خردسالی با مهارت‌های زندگی آشنا شوند نرخ آسیب‌های اجتماعی کاهش و حتی بسیاری از آنها از جامعه حذف می‌شوند.

وی تصریح کرد: اقدامات آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد معضلات و آسیب‌های موادمخدر باید متناسب با مخاطبین تعریف شده و از طریق مربیان مهدها و روستا مهدها به کودکان انتقال یابد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان یادآور شد: متاسفانه سن اعتیاد در جامعه بسیار پایین آمده و با توجه به این مهم نیاز به آموزش کودکان در سنین پایین بیش از گذشته احساس می‌شود.

فرهادیان در پایان اضافه کرد: باید قدرت و توان افراد را در سنین کودکی بالا ببریم تا در جوانی و نوجوانی دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نشوند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول