اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ کل دادگستری‌ کرمان

رفتار قاضی باید موجب اعتماد به دستگاه قضائی شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کل دادگستری استان‌ کرمان گفت: قاضی باید به گونه‌ای رفتار و عمل کند که پذیرش و اعتماد به دستگاه قضائی خود به خود حاصل شود.

رفتار قاضی باید موجب اعتماد به دستگاه قضائی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در همایش تشکلات قضایی و نهادهای مرتبط در استان کرمان اظهار داشت: اگر هر سه قوه در کشور ما به وظایف قانونی خود عمل کنند و با هم باشند، آرامش و پیشرفت و توسعه برقرار می‌شود.

وی افزود: اگر همه اجزا‌ و زیر‌ مجموعه قوه قضائیه کار خود را به نحو احسن انجام دهند، می‌توانند ضامن امنیت و سلامت جامعه و عامل جلب اعتماد عمومی باشند و هدف قوه قضائیه جلب رضایت‌مندی عمومی است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان گفت: رأی قاضی با حیات فیزیکی و ممات افراد گره خورده است و باید حق و حقوق جامعه و افراد جامعه را مد‌نظر خود قرار دهد و این به دقت در کار نیاز دارد.

توکلی بیان کرد: قاضی باید به گونه‌ای رفتار و عمل کند که پذیرش و اعتماد به دستگاه قضائی خود به خود حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم با دل خوش به دادگستری مراجعه نمی‌کنند یا مشکل دارند یا به استیصال رسیده‌اند، گفت: مردم از ما یک انتظار طبیعی دارند و آن هم سرعت، دقت و حفظ حرمتشان است.

توکلی تصریح کرد: کارشناسان قضائی نقش مهمی را در رای دادن قاضی ایفا می‌کنند به دلیل اینکه قاضی به آن‌ها اعتماد دارند و نباید اجازه دهند حسن اعتماد قاضی به آن‌ها مخدوش شود.

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: اعتبار کارشناسان اعتبار قوه قضائیه و افتادگی او افتادگی این دستگاه است.

توکلی اذعان داشت: سردفتران‌ اسناد کار بزرگی در حوزه ثبت مالکیت و تنظیم سند به معنی استحکام روابط حقوقی افراد انجام می‌دهند.

وی افزود: سران دفاتر زیر‌ مجموعه قوه قضائیه هستند، صحت و سلامت عملکرد آنها به ما بر می‌گردد و ما می‌توانیم بر عملکرد آنها نظارت داشته باشیم.

توکلی بیان داشت: فلسفه اصلی و اولیه شورای حل اختلاف صلح و سازش بود و همان ابتدا با استفاده از افراد مسن، با‌تجربه و شناخته شده که تجربه زندگی دارند، صلح و سازش بین افراد برقرار کنند که امروزه از این هدف فاصله گرفته‌ایم.

وی افزود: خروجی قوه قضائیه عدالت است که معیار و شاخص عدل قانون است.

انتهایی پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول