اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی اردبیل

8 مدرسه به ظرفیت استعدادهای درخشان اردبیل افزوده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی آینده هشت واحد آموزشی به ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان در استان اردبیل افزوده می‌شود.

8 مدرسه به ظرفیت استعدادهای درخشان اردبیل افزوده شد

احمد محمودزاده امروز در جریان برگزاری آزمون استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: یکی از بحث‌های جدی در کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش، بحث توسعه مدارس خاص هم در مرکز استان و هم شهرستان‌های دیگر است که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده این کار به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: به همت مدیران و معلمان استان در حال تحقق یکی از برنامه‌های کلیدی با هدف کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت، آن هم توسعه مدارس خاص اعم از استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و مدارس هیئت امنایی هستیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز دوم تیرماه آزمون این مدارس اعم از نمونه دولتی و استعدادهای درخشان به صورت همزمان در 19 ناحیه و منطقه آموزشی در سطح استان اردبیل در حال اجرا است.

محمودزاده از توسعه و افزایش ظرفیت دو برابری پذیرش مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: در مجموع سه هزار و 852 نفر دانش‌آموز در این مدارس پذیرفته می‌شوند که نسبت به سال گذشته که تعداد پذیرش حدود یک‌هزار و 720 نفر بوده دو برابر افزایش پذیرش را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مدارس نمونه دولتی در مقطع راهنمایی و متوسطه از حدود 18 مدرسه به 25 مدرسه توسعه یافته است و در مجموع 400 نفر افزایش پذیرش دانش‌آموز را شاهد هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بخش هنرستان و رشته‌های فنی و حرفه‌ای دو واحد آموزشی ما به 5 واحد آموزشی با افزایش 33 نفر هنرآموز ارتقا یافته است که یک حرکت رو به رشد و مطلوب به حساب می‌آید.

محمودزاده کل شرکت‌کنندگان در آزمون نمونه دولتی و استعدادهای درخشان را 8 هزار و 856 نفر اعلام کرد و بیان داشت: تعداد 5 هزار و 905 نفر شرکت‌کننده سوم راهنمایی برای ورود به اول دبیرستان و 2 هزار و 951 دانش‌آموز شرکت‌کننده برای ورود به دوم راهنمایی محسوب می‌شوند. وی ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان را در سال تحصیلی آینده 150 نفر برای مقطع دوم راهنمایی اعلام و تصریح کرد: در مقطع متوسطه این ظرفیت پذیرش 977 نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در مجموع این دانش‌آموزان در 16 مدرسه راهنمایی و متوسطه که هشت واحد آن جدیدالتأسیس است در شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و ناحیه یک و دو اردبیل تحصیل می‌کنند.

محمودزاده در ادامه گفت: ظرفیت پذیرش در مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه نیز 960 نفر است که ابتدای سال تحصیلی 92-91 نمونه دولتی استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در هنرستان‌های نمونه دولتی نیز 680 هنرجو و در مقطع راهنمایی مدارس نمونه دولتی استان نیز یک‌هزار و 55 نفر دانش‌آموز پذیرفته شده و مشغول به تحصیل می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اینکه دو مدرسه به تعداد واحدهای آموزشی استعدادهای درخشان در سال تحصیلی گذشته افزوده شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته دو واحد آموزش استعدادهای درخشان در منطقه مشگین‌شهر ایجاد شد که با احتساب 6 واحد قبلی این تعداد به هشت واحد آموزشی استعدادهای درخشان در استان اردبیل رسید.

محمودزاده اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز هشت واحد آموزشی به این مجموعه قبلی افزوده شده و استان اردبیل دارای 16 واحد آموزشی استعدادهای درخشان خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: از سال تحصیلی آینده دو واحد آموزش استعدادهای درخشان در خلخال، دو واحد آموزشی در پارس‌آباد، دو واحد آموزشی در گرمی و یک واحد آموزشی در ناحیه یک اردبیل با جذب دانش‌آموزان دختر و یک واحد آموزشی در ناحیه دو اردبیل با پذیرش دانش‌آموز پسر به مجموع واحدهای آموزشی استعدادهای درخشان استان اردبیل افزوده می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول