اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ثبت احوال استان قم:

قم در آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی دوم شد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم گفت: استان قم توانسته است رتبه دوم کشوری را در زمینه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی کسب کند.

قم در آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی دوم شد

خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در استان قم گفت: این پروژه در سه شیفت کاری از اواخر مردادماه سال گذشته در استان قم آغاز شده و در حال حاضر تمام اسناد هویتی این استان آرشیو الکترونیکی شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 317 هزار برگ سند هویتی و سجلی در استان قم وجود دارد که روزانه بالغ بر 15 هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن می‌شود.

مرادی ادامه داد: عملیات اسکن تمام اسناد ولادت به تعداد یک میلیون و 115 هزار برگ سند و تمام اسناد فوت به تعداد 202 هزار برگ سند موجود در بایگانی اداره ثبت احوال تا فروردین‌ماه سال جاری انجام شده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: تا‌کنون یک میلیون و 229 هزار برگ سند داده آمایی و 970 هزار برگ از این اسناد از طریق ارتباطات مخابراتی و با شرایط موجود پهنای باند بارگذاری و به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور منتقل شده است.

وی از اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در کل کشور در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان ثبت احوال است که در همین راستا استان خوزستان، قم و قزوین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در بارگذاری اطلاعات در کل کشور کسب کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: با اتمام این پروژه برای انجام کارهای مربوط به اسناد و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه نیازی به حضور فرد نداشته و دسترسی و بهره‌برداری از اسناد سجلی به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت می‌گیرد.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعان، افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی و حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی از جمله مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد در استان قم است.

وی گفت: جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده‌های متعدد و ارائه تمام خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آن‌ها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد در استان قم است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول