اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد

تفاهم‌نامه توسعه فن‌آوری‌های نوین انرژی تدوین شد

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین همایش فن‌آوری‌های نوین انرژی گفت: تفاهم‌نامه همکاری 5 ساله بین وزارت نیرو و استانداری خراسان‌رضوی جهت توسعه بکارگیری فن‌آوری‌های نوین انرژی تدوین شد.

تفاهم‌نامه توسعه فن‌آوری‌های نوین انرژی تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رجبی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات در شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی در مراسم اختتامیه همایش بومی‌سازی فن‌آوری‌های نوین انرژی اظهار داشت: در سه روز برگزاری این همایش اقدامات موثری جهت توسعه و بکارگیری هر چه بیشتر انرژی‌های نوین و تجدید‌پذیر صورت گرفت که تدوین برنامه جامع بومی‌سازی فن‌آوری‌های انرژی تجدیدپذیر توسط سازمان انرژی‌های نو کشور، استقرار دائمی دبیرخانه این همایش در پایتخت معنوی ایران با محوریت شرکت برق منطقه‌ای خراسان و برگزاری آن توسط نمایشگاه بین‌المللی مشهد از جمله آنها است.

دبیر همایش در ادامه گفت: هماهنگی اولیه با دبیرخانه همایش فن‌آوری نوین ساختمان برای توسعه انرژی خورشیدی برفراز ساختمان‌های ایران و هم‌چنین آمادگی استانداری خراسان‌رضوی برای ارائه تسهیلات وزین به سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر در استان نیز از نتایج دیگر برگزاری این همایش به شمار می‌رود.

وی افزود: این همایش با هدف بومی‌سازی و ساخت داخل مولدان تجدیدپذیر و سایر فن‌آوری‌های نوین انرژی در جهت کاهش قیمت تمام شده و اشتغال‌زایی، جلب مشارکت عمومی برای استفاده و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، تنوع سبد انرژی با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و آگاه‌سازی و تبادل تجربیات متخصصین به دانشگاهیان در خصوص آخرین دستاوردها با 23 عنوان سخنرانی و کارگاه تخصصی متنوع و کاربردی برگزار شد.

حسین چیت‌چیان رئیس انجمن علمی انرژی‌های بادی ایران، نیز در ادامه مراسم با تاکید بر نقش دولت در پژوهش جهت انرژی‌های نوین اظهار داشت: همیشه دولت‌ها موتور محرک پژوهش به شمار می‌روند و اگر دولت در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام ندهد به طور قطع بخش خصوصی قادر به حرکت در زمینه فن‌آوری‌های نوین انرژی نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: تهیه تکنولوژی از سایر کشورها اقدام بسیار ساده است اما باید در نظر داشت در چنین شرایطی تکنولوژی‌هایی که دریافت می‌شود به طورقطع حداقل دو مرحله عقب‌تر از تکنولوژی روز خواهد بود.

رئیس انجمن علمی انرژی‌های بادی ایران تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی جهت رشد فن‌آوری‌های نوین انرژی نیازمند حمایت‌های دولتی هستند تا بتوانند با آسودگی مراحل پژوهش تا تولید و بهره‌برداری از انرژی‌های نو را طی کنند اما متاسفانه هم‌چنان این مسئله مورد غفلت دولت قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول