اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد مشهد:

هدف سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تشکیل سپاه پاسداران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

هدف سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

جمشید خاتمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: هدف از انقلاب حسینی حفظ ارزش‌های اسلامی و گرفتن حق و حقیقت بوده و انقلاب اسلامی نیز با چنین هدفی استوار شد بنابراین روز ولادت امام حسین(ع) را روز پاسدار نامیدند چرا که این پاسداران بودند که انقلاب را نهادینه کردند.

وی در ادامه افزود: در سال 1358 سپاه پاسداران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به منظور دفاع از انقلاب و دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم تشکیل شد.

خاتمی خاطرنشان کرد: بعد از 12 بهمن‌ماه سال 1357 نهادهایی به ‌عنوان کمیته انقلاب اسلامی در شهرهای کوچک و روستاها به منظور حل مشکلات روستایی به وجود آمد که بعدها این نهاد به سازمان جهاد سازندگی تغییر نام داد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسلح مسلمان که قبل از انقلاب اسلامی فعالیت می‌کردند بعد از انقلاب با پیشنهاد خود این گروه به امام خمینی(ره) برای فعالیتشان در انقلاب موافقت شد و از نخستین افراد اعضای سپاه پاسداران شدند و برای حفاظت از کشور اسلامی و انقلاب اسلامی فعالیت کردند.

وی با تاکید بر مسلمان بودن این نیروها افزود: نیروهای دیگری نیز در آن زمان فعالیت می‌کردند که عضو نیروهای مذهبی نبودند، از جمله آن می‌توان به منافقان و کمونیست‌ها اشاره کرد.

خاتمی افزود: تشکیل سپاه پاسداران از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که خود وظیفه مراقبت از این دستاوردها را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول