اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سلماس خبر داد

حضور 850 دانش‌آموز سلماسی در طرح هجرت 3

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سلماس گفت: 850 دانش‌آموز در طرح هجرت سه این شهرستان حضور می‌یابند.

حضور 850 دانش‌آموز سلماسی در طرح هجرت 3

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، الهوردی قریشی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح هجرت سه سلماس اظهار داشت: طرح هجرت سه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان و اجرای طرح‌های سازندگی در مناطق محروم روستایی و شهری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در اجرای این طرح 850 نفر از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند، افزود: این تعداد شرکت‌کننده نسبت به سال قبل از 20 درصد افزایش برخوردار است و برای اجرای این طرح‌ها 120 میلیون ریال هزینه می‌شود.

قریشی تصریح کرد: طرح هجرت سه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس، معاونت پرورشی و فرهنگی و بسیج سازندگی سلماس در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مرمت و بهسازی مدارس، برگزاری اردوهای فرهنگی و ایجاد فرهنگ مشارکت و نگهداری از مدارس و اجرای کارهای گروهی از دستاوردهای مهم این طرح تابستانی است.

قریشی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح در سال گذشته ادامه داد: در اجرای این طرح در سال گذشته 30 مدرسه با 26 هزار و 680 مترمربع زیربنا تعمیر و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی و طرح‌های هجرت یکی از اصل‌های مهم در تربیت است، گفت: اجرای طرح هجرت سبب ورود دانش‌آموزان به جامعه شده و زمینه موفقیت آن‌ها در زندگی اجتماعی و فردی را فراهم می‌کند.

فرماندار سلماس نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بسیج سازندگی از زمان تشکیل خدمات شایانی برای نقاط دور افتاده و محروم انجام داده است، بیان کرد: ترویج تفکر جهادی در عرصه‌های سازندگی نیازمند حضور فعال جوانان و نوجوانان در این عرصه است.

مرتضی نظری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر غنی‌‌سازی اوقات فراغت با هجرت به مناطق محروم، آن‌ها را از نعمت‌هایی که محروم هستند برخوردار کند و از سوی دیگر فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان است که خود را برای حضور در صحنه‌های بزرگتر و جهادی آماده کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول