اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

93 هزار پرونده به دادسرای اصفهان وارد شد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از 92 هزار و 530 پرونده به دادسرای اصفهان وارد شده است.

93 هزار پرونده به دادسرای اصفهان وارد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 92 هزار و 530 پرونده به دادسرای اصفهان وارد شده است، اظهار کرد: از این تعداد 93 هزار و 415 پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

وی افزود: در سال 90 تعداد پرونده‌های مختومه نسبت به تعداد پرونده‌های ورودی 885 فقره بیشتر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: آمار پرونده‌های دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان نسبت به جمعیت این شهرستان نگران کننده نیست و استان اصفهان وضعیت مناسبی نسبت به میزان جرایم در بسیاری از کشورهای جهان دارد.

وی یادآور شد: میزان جرایم و احتساب پرونده‌های ورودی در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا زیاد نیست، چرا که برخی از جرایم مانند شرب خمر و ارتباطات نامشروع که در کشور ما جرم محسوب می‌شود در دیگر کشورها جرم به حساب نمی‌آید.

حبیبی با بیان اینکه 24 هزار و 584 اجرای حکم در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: مواد مخدر، سرقت، تصادفات، توهین و افترا، ضرب و جرح عمدی، اختلافات خانوادگی و صدور چک بلامحل دیگر پرونده‌های دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان مربوط به جرایم مواد مخدر و سرقت است به گونه‌ای که 13 درصد از پرونده‌های دادسرای اصفهان را جرایم مربوط به مواد مخدر و هم‌چنین 13 درصد را نیز پرونده‌های مربوط به سرقت تشکیل می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان پرونده‌های کشف بیش از 600 کیلوگرم هرویین در منزل یک زن و دستگیری تعداد زیادی از فروشندگان و قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر در اصفهان و نیز دستگیری جاعلی که با جعل مدارک پزشکی موفق به دریافت مقدار زیادی قرص متادون از قسمت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شده بود، را از مهم‌ترین پرونده‌های موفق در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان نام برد.

وی اعدام متهمان باغ خمینی‌شهر را نیز یکی از فعالیت‌های دستگاه قضا در طول سال 90 دانست و ادامه داد: حکم چند تن از مجرمان این پرونده به سرعت و با زمان اندکی از وقوع جرم اجرا شد اما در حال حاضر نیز پرونده متهمانی که هنوز حکمی برای آنها صادر نشده است، مورد بررسی قرار دارد.

حبیبی از برگزاری دادگاه متهمان باغ خمینی‌شهر در شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: هم‌چنان یکی از این متهمان فراری است که در تلاش هستیم، هر چه زودتر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شود.

وی پیش‌گیری در مورد قمه‌زنی را یکی دیگر از اقدامات دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی، اطلاعات و هم‌چنین دستگاه‌های فرهنگی استان در سال 90 عنوان کرد و ادامه داد: با اقدامات پیش‌گیرانه و هم‌چنین فرهنگ‌سازی‌هایی که در این زمینه در شهر اصفهان صورت گرفته، شاخص قمه‌زنی در شهر اصفهان به صفر رسیده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول