اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

افزایش 20 درصدی ورودی پرونده به دادسرا زنگ خطری جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: افزایش 20 درصدی ورودی پرونده به دادسرا یک زنگ خطر و هشداری جدی است که باید آسیب‌شناسی شود.

افزایش 20 درصدی ورودی پرونده به دادسرا زنگ خطری جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان ظهر امروز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: بزهکاری و خصومت در جامعه، معلول رفتارهای مختلفی است که دادگستری در هدایت و کنترل آن نمی‎تواند به طور مستقیم مداخله کند.

وی نگاه پیشگیرانه را در کاهش ورودی پرونده‎ها به دادگاه مهم خواند و افزود: اگر در حوزه‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نگاه پیشگیرانه وجود داشته باشد می‎توان از ورود بیش از حد پرونده‎ها جلوگیری کرد که این مهم به همکاری مسئولان نیز برمی‎گردد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعداد ورودی پرونده‎ها به دادگستری را 270 هزار فقره پرونده عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد 200 هزار فقره پرونده در دادگستری و 70 هزار و 490 پرونده نیز در شورای حل اختلاف موجود است.

فاضلیان با اشاره به اینکه شعب رسیدگی حقوقی دادگستری بیش از دو برابر ظرفیت کار می‎کنند تصریح کرد: روزانه باید 70 پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد که این میزان به 170 تا 180 فقره رسیده و مسئولیت را بر دوش کارکنان دادگستری سنگین‎تر می‎کند.

وی با بیان اینکه سنگینی کار، قضات را تحت فشار قرار داده است افزود: با وجود تمام مسائل، قضات دادگستری باید معیارهای اخلاقی را در برخورد حداقلی با مردم حفظ کنند و رفتار آنها مورد رنجش مردم واقع نشود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: هیچ یک از قضات حق ندارند از عبارات توهین‎آمیز استفاده کنند که این عمل ناپسند، یک جرم محسوب می‎شود.

فاضلیان در خصوص کمیسیون عفو و تخفیف مجازات اشاره کرد و بیان داشت: در پایان سال گذشته تعداد 386 مورد درخواست عفو داشتیم که بیشتر آنها زندانیان مربوط به مواد مخدر بوده است که از این تعداد با 120 مورد موافقت و با 266 مورد نیز مخالفت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا زندانیانی مشمول عفو قرار می‎گیرند که سابقه‎دار نبوده و جرائم سنگینی نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در زمینه پیشگیری وقوع جرم در استان کارهای بسیاری صورت گرفته است اذعان کرد: سال گذشته یک کارگاه کشوری در مشهد شکل گرفت که استان گلستان نیز در آن شرکت کرد و توانست طی آزمونی از استان‎های موفق شناخته شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول