اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری:

نرم‌افزار کتابخانه‌‌های عتبات عالیات و سوریه تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: 82 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با عتبات عالیات و سوریه برای علاقه‌مندان به صورت لوح فشرده تولید شده و در اختیار زائران کربلای معلی قرار خواهد گرفت.

نرم‌افزار کتابخانه‌‌های عتبات عالیات و سوریه تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور اقدام به انتشار نرم‌افزار ویژه عتبات عالیات با موضوعات و عناوینی کاربردی برای عموم علاقه‌مندان و زائران کرده است.

وی با اشاره به اعزام سالانه یک میلیون و نیم زائر به کربلای حسینی، تولید نرم‌افزاری که سریع و آسان تمام اطلاعات مورد نیاز زائران را یکجا در اختیارشان قرار دهد ضروری دانست.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: توضیح تفصیلی اماکن متبرک، مسجد کوفه، مسجد سهله، خیمه گاه اهل‌بیت، تل زینبیه، صافی صفا، وادی‌السلام، مسجد حنانه، مقام‌های امام زمان، حضرت سجاد و امام صادق، پیامبران بزرگ آسمانی و ده‌ها مکان دیگر را می‌توان در لوح فشرده «عتبات عالیات» مطالعه کرد.

وی در ادامه افزود: تبیین شخصیت و موقعیت حرم‌های بزرگانی از صدر اسلام از جمله میثم تمار، کمیل،‌ هانی بن عروه، مسلم بن عقیل، مختار ثقفی، ابراهیم بن مجاب و قبور ده‌ها تن از علما و اندیشمندان شیعه مدفون در حرم‌های عتبات عالیات در این لوح فشرده معرفی شده است.

برکت رضایی با اشاره به ارائه متن کامل 82 جلد کتاب در موضوع عتبات عالیات و سوریه عنوان کرد: مهم‌ترین کتاب‌های انتشار یافته در این نرم‌افزار شامل احکام فقهی سفر زیارتی عتبات، آداب سفر و زیارت عتبات عالیات، ادعیه و زیارات عتبات عالیات، ره توشه عتبات عالیات، زائر کربلا، سرزمین پیامبران، سلمان محمدی، عاشورا حماسه جاویدان، فرهنگ زیارت، ادعیه و زیارات شام، اماکن زیارتی ـ سیاحتی سوریه است.

مدیر پروژه نرم‌افزار کتابخانه عتبات عالیات ارتباط تمام واژه‌های کتب با قرآن و لغت‌نامه، ارتباط تمام واژه‌های کتب با 10 لغتنامه در صفحه نمایش متون، جستجوی مختلف در متون و عناوین ابواب از طریق کلمه، ترکیب واژه‌ها، جستجوی موضوعی از طریق فهرست گزینشی و فهرست درختی، جستجوی سریع هر واژه در متن فعال dnif، امکان انتقال متن به یادداشت و ویرایش آنها و ذخیره به شکل‌های مختلف همچون زرنگار، انتقال متون برگزیده از برنامه به محیط Word، امکان چاپ متون دلخواه در همه قسمت‌های برنامه را از دیگر امکانات این نرم‌افزار برشمرد.

برکت‌رضایی ادامه داد: ارائه فیلم زائر فرات، صوت، تصویر و نرم‌افزارهای ویژه تلفن همراه، پیرامون اماکن مذهبی کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، کوفه و سوریه از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری بیان داشت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکنون 800 عنوان کتاب تخصصی پیرامون موضوع حج و زیارت را به بازار نشر ارائه کرده و متن کامل تمام این کتب در پایگاه اطلاع‌رسانی حج به نشانی WWW.HAJJ.IR قابل دسترسی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول