اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

امام حسین(ع) امام هدایت و کشتی نجات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امام حسین(ع) امام هدایت و کشتی نجات است چرا که امام حسین کشتی نجات بودنش را از چنین روزی یعنی روز ولادتش آغاز کرد.

امام حسین(ع) امام هدایت و کشتی نجات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در جمع پاسداران سپاه استان که به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه ماه شعبان ماه شادی و ماهی است که در آن مصیبتی نیست، افزود: در چنین روزی حضرت سیدالشهدا(ع) چشم به دنیا گشود و در این روز رسول خدا(ص) 25 بار برای سیدالشهدا مراسم گرفت.

وی با بیان اینکه سفینةالنجاه حضرت سیدالشهداست، گفت: امام حسین کارش را از آسمانی‌ها شروع کرد به فرموده رسول خدا امام حسین(ع) چراغ هدایت است.

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان سمنان بیان داشت: خوشا به حال شما پاسداران که روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است.

شاهچراغی اظهار داشت: روز ولادت سیدالشهدا(ع) یک مدال افتخار است، ما باید حسین‌گونه زندگی کنیم و پاسداران باید حضرت سیدالشهدا را از نظر اخلاق، تقوا و اعتقاد بشناسند.

وی اذعان داشت: یکی از درس‌های عاشورا درس لا است یعنی درس نه گفتن به دشمن و شیطان و نفس اماره.

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان سمنان تأکید کرد: باید نه گفت، پاسداران باید جلودار باشند، شما که به دشمن نه گفتید باید به نفس اماره هم نه بگویید.

شاهچراغی گفت: اگر پاسداری در نه گفتن به شیطان و نفس اماره ضعیف باشند نمی توانند بگویند روز من روز حسین(ع) است و خوشا به حال پاسداران که روز ولادت امام حسین(ع) به نام پاسدار معرفی شده است.

وی افزود: امام حسین(ع) به دشمن نه گفت و فرمود «من بیعت نمی‌کنم و صحنه را ترک می‌کنم» این یک درس نه گفتن است.

نماینده ولی‌فقیه استان سمنان با اشاره به اهمیت اخلاق گفت: در جوامع امروزی اخلاق بازارش کساد و در دنیا و کشورهای اسلامی کم‌رنگ شده است.

شاهچراغی تأکید کرد: شجاعت یکی از اخلاقیات پسندیده است و خدا انسان ترسو را دوست ندارد.

وی گفت: سپاه پاسداران شجاع است و شجاعت را به عینه در هشت سال دفاع مقدس نشان داده است.

نماینده ولی‌فقیه استان سمنان تأکید کرد: علاوه بر اخلاق، کلمه شجاعت نیز باید در پاسداران نفوذ پیدا کند و در سپاه در سپاه مسئله اخلاق بیشتر باید کار شود.

شاهچراغی گفت: محاسن اخلاق و مکارم اخلاق، انسانیت انسان به اخلاق است و اگر اخلاق از سیرت انسان گرفته شود سیرت او ناقص است.

وی تأکید کرد: ان‌شاء‌الله اخلاق حضرت سیدالشهدا(ع) با گوشت و پوست پاسداران عجین شود.

هم‌چنین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: افتخار ما این است که پاسدار ولایت و اسلام ناب باشیم.

حجت‌الاسلام جعفر رعایتی با اشاره به اینکه دشمنان برای از بردن انقلاب نقشه‌های فراوانی کشیده‌اند، افزود: شیعه دو بال دارد، یکی بال انتظار و یکی بال شهادت که سپاه هر دو بال انقلاب است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول