اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم عنوان کرد

وجود بسترهای متعدد قانونی برای تحقق شعار سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قم گفت: در قوانین و مقررات ضوابط محکم و شفافی برای تحقق شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در اختیار داریم که باید از این بسترها استفاده شود.

وجود بسترهای متعدد قانونی برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس فرزادنیا در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، یاد و خاطره آیت‌الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضای اسلامی را گرامی داشت و افزود: همت خوبی برای رشد و تعالی استان وجود دارد و امیدواریم که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه موفق و پیروز باشند.

وی با اشاره به اینکه باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه همه با هم تلاش لازم را داشته باشند گفت: ما در اداره کل بازرسی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و اهداف راهبردی سازمان که به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده است، نسبت به اجرای قوانین اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بازرسی استان قم خاطر نشان کرد: در انجام برنامه‌های بازرسی تلاش می‌کنیم عملکرد دستگاه‌ها را از حیث حسن جریان امور، اجرای قوانین، انجام برنامه‌ها و طرح‌ها، میزان نیل به اهداف تعیین شده و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها مورد بررسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین نحوه عملکرد و رفتار کارکنان از حیث تسهیل در امور، صحت عمل، انضباط، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و اخلاق حرفه‌ای در برنامه‌های ما مدنظر است.

فرزادنیا افزود: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری رویکرد خوبی را در دستگاه‌ها شاهد هستیم و این رویکرد قابل رشد و گسترش است.

وی چابک‌سازی، متناسب‌سازی و منطقی‌سازی نظام اداری برای تحقق اهداف چشم‌انداز، انعطاف‌پذیری، ارتقای سرعت و کیفیت خدمات، توجه به اثربخشی و کارآمدی فعالیت‌ها را از جمله نکات لحاظ شده در سیاست‌های کلی نظام اداری عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی استان قم تاکید کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ‌ایرانی نام‌گذاری شده است و ما نیز در قوانین و مقررات ضوابط محکم و شفافی را برای تحقق این فرمان بلند در اختیار داریم که باید از این بسترها استفاده شود.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در چارچوب وظایف قانونی برای رفع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اقدام می‌کند.

فرزادنیا با اشاره به اینکه برای تسهیل امر سرمایه‌گذاری اقدام لازم از سوی اداره کل بازرسی انجام می‌شود‌ افزود: رهبر معظم انقلاب یکی از موانع سرمایه‌گذاری را هزینه کردن تسهیلات در غیر از محل خود عنوان کردند، در همین خصوص در سال گذشته با تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری یک‌سری خط قرمزها برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده تا سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون بتوانند کار خود را انجام دهند.

 

دستگاه‌های نظارتی گره‌گشایی کنند

استاندار قم نیز در این بخش از جلسه با اشاره به اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نباید شاهد توقف هیچ پروژه‌ای باشیم گفت: باید فعالیت‌ها با سرعت بیشتری دنبال شود البته رعایت ضوابط نیز ضروری است.

موسی‌پور با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌های نظارتی گره‌گشایی کرده و یار دستگاه‌های اجرایی باشند تاکید کرد: اینکه قدرت تصمیم‌گیری و عمل از مدیران گرفته شود خدمت نیست خیانت است.

وی گفت: خدمت این است که در چارچوب ضوابط و مقررات فعالیت‌های اجرایی با سرعت انجام شده و دستگاه‌های نظارتی کمک کنند طرح‌ها و پروژه‌ها با کیفیت بیشتر و طبق برنامه زمان‌بندی اجرا شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول