اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری سمیرم:

سرانه مصرف آب هر سمیرمی 195 لیتر است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آب و فاضلاب شهری سمیرم سرانه مصرف آب در دنیا را 140 لیتر اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف آب در سمیرم 195 لیتر در شبانه‌روز است که این میزان 40 درصد بیشتر از سرانه جهانی است.

سرانه مصرف آب هر سمیرمی 195 لیتر است

محمدعلی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم سرانه مصرف آب در دنیا را 140 لیتر در شبانه‌روز اعلام و اظهار کرد: سرانه مصرف در ایران 256 لیتر و در استان اصفهان 210 لیتر برای هر نفر گزارش شده است.

وی افزود: با وجود خشک‌سالی‌های متوالی و کمبود منابع آبی سرانه مصرف آب در سمیرم 195 لیتر در شبانه‌روز است که این میزان 40 درصد بیشتر از سرانه جهانی است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری سمیرم از آب به عنوان سرمایه ملی یاد و تصریح کرد: فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب باید در بین شهروندان نهادینه شود و این امر با همکاری و هم‌دلی مسئولان و مردم تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی رکن اصلی صرفه جویی آب است، افزود: در شرایط کنونی فرهنگ صرفه‌جویی آب یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و اسراف در مصرف آب با هیچ منطقی سازگار نیست و آموزه‌های دینی ما نیز پرهیز از اسراف و صرفه‌جویی در مصرف آب را توصیه می‌کنند.

عباسی میزان مصرف آب را در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال گذشته 283 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان مصرف امسال نسبت به ماه‌های متشابه سال گذشته در سمیرم  هشت درصد کاهش یافته است.

وی از فعالیت 20 پیمانکار در حوزه آب و فاضلاب سمیرم خبر داد و تاکید کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری، اصلاح شبکه، بازسازی چشمه، مخزن هزار مترمکعبی، خط انتقال آب ازجمله طرح‌های در حال اجرای این اداره در شهرستان است.

این مقام مسئول آغاز اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب سمیرم را سال 1375 اعلام کرد و افزود: از سال آغاز این طرح تا سال 1384 تنها 25 کیلومتر احداث شده در حالی که در پنج سال اخیر معادل 49 کیلومتر کار شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با اعتبار 1.2 میلیارد تومان در حدود 20 کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری شبکه فاضلاب شهر سمیرم انجام شد و امسال نیز 30 کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

عباسی پیش‌بینی اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب سمیرم را برای سال جاری 2.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل این طرح افزون بر 8 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی هم‌چنین اصلاح شبکه انتقال آب را از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره آبفای سمیرم عنوان کرد و افزود: اصلاح شبکه انتقال آب در شهرهای کمه و حنا تکمیل و شهرهای سمیرم و ونک در حال اجرا است.

به گزارش فارس، افزون بر 12 هزار مشترک امور آب اعم از مسکونی، اداری و تجاری در سطح شهرستان سمیرم از خدمات اداره آبفای شهری بهره می‌برند که از این تعداد 7 هزار و 500 انشعاب در شهر سمیرم مشترک آبفای شهری هستند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول