اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

کاهش 12 درصدی مصرف آب در روستاهای بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه گفت: در شش ماه سوم بعد از هدفمندی یارانه‌ها، مصرف آب روستایی این شهرستان 12 درصد کاهش داشته است.

کاهش 12 درصدی مصرف آب در روستاهای بشرویه

علی حیدرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: امور آب و فاضلاب روستایی بشرویه با اجرای طرح‌های اصلاح شبکه انتقال و توزیع آب پس از هدفمندی یارانه‌ها در میزان مصرف مشترکان روستایی، با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده در شش ماه نخست بعد از هدفمندی یارانه‌ها 14.9 درصد و در شش ماه سوم 12 درصد مصرف آب روستاهای بشرویه کاهش داشته است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بشرویه افزود: آموزش در مدارس و تهیه اسلایدهای نمایشی به منظور آشنایی کودکان با روند تولید آب و مراحل مختلف آبرسانی به روستاها در مصرف بهینه آب و کاهش مصرف مؤثر بوده است.  

حیدرزاده تعداد مشترکان آب روستاهای شهرستان بشرویه اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی را 4 هزار و 670 مشترک اعلام کرد و گفت: تاکنون 58 روستای بالای 20 خانوار از لوله‌کشی آب شرب بهداشتی بهره‌مند شده و 15 روستا نیز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کلرزنی و گندزدایی آب به طور مرتب در مجتمع‌های آبرسانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آب روستاهای بشرویه از نظر کیفیت و عدم وجود آلودگی از وضعیت بهتری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان برخوردار است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بشرویه با بیان اینکه از اعتبارات ماده 10 خشکسالی اعتباراتی برای این بخش هزینه شده است، اضافه کرد: از کل اعتبارات در این حوزه، 500 میلیون ریال برای آبرسانی سیار به روستاها و 400 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های مدیریت مصرف هزینه شده است.

حیدرزاده اولویت کاری آبفای روستایی در سال جاری را احداث و بازسازی شبکه‌های انتقال و توزیع، نصب کنتورهای حجمی، تعویض کنتورهای معیوب و لوله‌های فرسوده اعلام کرد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اعتقادات دینی و سابقه فرهنگی مردم شهرستان بشرویه و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در زمینه تبعات انشعابات غیرمجاز، هر ساله با تعداد اندکی از انشعابات غیرمجاز در روستاها مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول