اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

حرکت جانبازان در دفاع مقدس برای احیای دین الهی بود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در هشت سال دفاع مقدس حرکت همه آزادگان، جانبازان و ایثارگران فارغ از دغدغه‌های مادی و دنیوی، احیای ارزش‌های دین الهی بود.

حرکت جانبازان در دفاع مقدس برای احیای دین الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از جانبازان2 شاغل و بازنشسته ادارات استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله که همزمان با روز ولایت حضرت ابوالفضل‌ (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هیچ جانباز، آزاده و ایثارگری برای موضوعات پیش افتاده که امروز لقلقه زبان برخی سودجویان است به جبهه نرفته است بلکه بسیاری از شهدا و رزمندگان فارغ از زوایای دنیوی و مادی در راستای حفظ دین خدا و قربت ‌الی ‌الله حرکت کردند.

وی با بیان اینکه اصلاً در هنگام 2جنگ مسایل مادی مطرح نبود، افزود: بسیاری از این رزمندگان کار و اداره و مزرعه و کلاس درس را رها کرده و با ثبت نام در پایگاه‌ها حتی بدون اطلاع خانواده‌هایشان راهی نبرد می‌شدند که همه اهداف آنها پاسداری از دین الهی بود.

صابری بیان داشت: همه آنهایی که سال‌های بین 55 تا 57 را به یاد دارند می‌دانند که در آن روزها در کشور ما چه خبر بود و چگونه پلشتی و نابسامانی کشور را در بر گرفته بود و امروز به برکت انقلاب ایران اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد.

استاندار اردبیل به مقایسه 33 سال گذشته انقلاب اسلامی ایران با امروز پرداخت و افزود: وقتی شکوه و جلال ایران را مشاهده می‌کنیم همه درمی‌یابیم که هرچه داریم در سایه انقلاب به آن دست یافته‌ایم و اگر امروز انقلاب پیروز نشده بود چه سرنوشت شومی در انتظار ایران بود.

وی برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: مبارزات پیش از انقلاب، مجاهدت بعد از آن را بیمه کرد و صدام ملعون که می‌خواست سه روزه ایران را بگیرد هشت سال با خفت و خواری در پشت درب‌های بسته ایران و در رویارویی با جان برکفان ایران قرار گرفت و سرانجام شکست خورد.

این مسئول اظهار داشت: ما در کربلای پنج از 23 ملیت اسیر گرفتیم و این یعنی اینکه حداقل 23 کشور پشت سر صدام ایستاده بودند تا ایران را به نابودی بکشانند اما توفیقی که خداوند به برکت خون شهدا به رزمندگان ما داد سبب شد خفت و خواری نصیب دشمن شود.

وی مسئولان نظام را بدهکارترین افراد به خیل عظیم جانبازان و شهدا اعلام کرد و افزود: این جانبازان ایثارگران و شهدا با خدا معامله کرده و هیچ چیز از ما نمی‌خواهند، بلکه این ما هستیم که بدهکار آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد ساخت سرودی در رسای جانبازان را داد و خواستار تدوین این سرود تا روز جانباز سال آینده شد.

انتهای‌پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول