اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اذعان سفرا و مهمانان اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم

بیگی: اثری از تحریم‌‌های غرب در ایران دیده نمی‌شود / مغازه‌ها فعال و مردم زندگی عادی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به اذعان سفرا و مهمانان خارجی شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم اثری از تحریم‌ها غرب در ایران دیده نمی‌شود و ایران مسیر پیشرفت و توسعه خود را با قدرت طی می‌کند.

بیگی: اثری از تحریم‌‌های غرب در ایران دیده نمی‌شود / مغازه‌ها فعال و مردم زندگی عادی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز احمد علیرضابیگی عصر امروز در دیدار معاون اول توسعه آژانس سرمایه‌گذاری تاتارستان که برای شرکت در اجلاس جاده ابریشم به تبریز سفر کرده‌ است با اشاره به اهتمام دولت جمهوری اسلامی در گسترش مراودات خارجی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی به واسطه اهمیت استراتژیک خود در منطقه نقش مهمی در روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی دارد و حوزه اثرگذاری این استان از مرزهای کشور نیز فراتر رفته است.

وی با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان تصریح کرد: اهتمام بسیار زیادی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف در استان وجود دارد و ما از گسترش روابط به‌خصوص با کشورهای دوست و همسایه استقبال می‌کنیم.

بیگی در ادامه پیوند خواهرخواندگی تبریز و قازان را نشان‌دهنده عمق روابط دو طرف دانست و افزود: زبان و دین مشترک مردم آذربایجان‌شرقی و تاتارستان عامل مهم و تعیین‌کننده‌ای در استمرار روابط دوجانبه است و باید از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌ها بهره‌برداری کرد.

تجارت را باید به تجار سپرد

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تجارت را باید به تجار و بازرگانان سپرد و مسئولیت مسئولان در این رابطه این است که راه را برای گسترش فعالیت این قشر هموار سازند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسیر طولانی گسترش همکاری‌های دو جانبه با تاتارستان، ابراز امیدواری کرد حضور هیئت تاتارستان در تبریز و بازدید از ظرفیت‌های علمی و صنعتی استان، موجب تسریع در گسترش روابط شود.

بیگی گفت: به اذعان سفرا و مهمان خارجی شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم تبریز که در روزهای گذشته با وی دیدار کرده‌اند، وقتی گشتی در خیابان‌های تبریز زده می‌شود، اثری از تحریم‌ها به چشم نیامده و مغازه‌ها پر کالا و زندگی مردم عادی بوده است.

وی تصریح کرد: این مهمان‌ها اعلام کردند ایران مسیر پیشرفت و توسعه خود را با قدرت طی می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رسانه‌های غربی تبلیغات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده‌اند و برگزاری اجلاس جاده ابریشم به‌خوبی تفاوت این تبلیغات با واقعیت را روشن کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول