اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات دشتی:

750 تن میگو از سایت‌ "مند" دشتی برداشت شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات دشتی گفت: سال گذشته حدود 750 تن میگو از سایت "مند" دشتی برداشت شد که به بازار مصرف داخلی و قسمتی نیز به خارج از کشور صادر گردید.

750 تن میگو از سایت‌ "مند" دشتی برداشت شد

حمید خلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: در سایت "مند" دشتی 30 مزرعه جهت ذخیره‌سازی میگو آماده شده که تاکنون در 4 مزرعه آن تعداد 6 میلیون و 460 هزار دلار ذخیره‌سازی صورت گرفته است.

رئیس اداره شیلات دشتی افزود: سال گذشته فقط 16 مزرعه ذخیره‌سازی آماده بود که از حدود 750 تن میگو گونه وانامی برداشت شده است که به بازار مصرف داخلی و قسمتی نیز به خارج از کشور صادر گردید.

وی ادامه داد: در سایت "مند" دشتی 33 هکتار، دلوار یک 60 هکتار و دلوار دو نیز 14 هکتار وجود دارد و تا دو ماه آینده نیز ادامه می‌یابد.

خلیلی اضافه کرد: در حال حاضر 67 فروند موتور لنج صیادی که 63 فروند آن فایبر گلاس است به همراه 224 موتور قایق صیادی در بنادر صیادی لاور، عامری، رستمی، دلوار، کری، زیراهک، بریکان و چاه پهن مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: برای 27 شرکت جهت آماده‌سازی 162 هزار لیتر گازوئیل توزیع کرده‌ایم و اخیراً نیز 12 هزار لیتر گازوئیل دیگر بر آنها افزوده شده است.

خلیلی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صید سال گذشته رضایت‌بخش نبود امید است با توجه به بارندگی‌هایی که در استان رخ داد شاهد صید خوبی در استان باشیم.

رئیس اداره شیلات دشتی بیان کرد: بررسی‌های این گشت‌ها نشان می‌دهد 42 درصد ذخیره میگو در حوزه شهرستان بوشهر، 33 درصد در تنگستان و بخش کمی نیز در منطقه مطاف قرار دارد.

وی اضافه کرد: 54 درصد میگوها در عمق 10 تا 20 متر وجود دارد و 63 درصد میگوها از گونه ببری یا همان صورت است که یکی از بهترین نوع میگوها است.

خلیلی ادامه داد: پژوهشکده میگوی کشور به‌ عنوان متولی حفظ ذخایر میگو هر سال قبل از آغاز صید اقدام به گشت‌زنی در دریا می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیشترین پراکنش میگوها در آب‌های جنوبی روبه‌روی منطقه "مند" در اعماق 10 تا 20 متر و در منطقه شمالی نیز روبه‌روی جزیره شمالی در عمق 10 تا 20 متر تعیین شده است.

خلیلی ادامه داد: 97 درصد تجمع میگوها در منطقه جنوبی و 94 درصد در منطقه شمالی از گونه میگوی ببری سبز هستند که از مهم‌ترین گونه‌های میگوی استان بوشهر است و هر سال این‌گونه در فصل تیر و مرداد وارد آب‌های بوشهر می‌شوند و بیشترین پراکنش را دارند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول