اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جانبازان آموزش و پرورش زابل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: طی مراسمی، از جانبازان شاغل در آموزش و پرورش زابل تجلیل به عمل آمد.

جانبازان آموزش و پرورش زابل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی صبح امروز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شاغل آموزش و پرورش زابل اظهار داشت: بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جانبازان هستند.

وی به فضایل و سجایای حضرت ابوالفضل پرداخت و در حدیثی به نقل از امام سجاد (ع) گفت: برای عباس در نزد خداوند شأن و منزلتی است که تمام شهدا بر آن غبطه می‌خورند.

مدیر آموزش و پرورش زابل ویژگی‌های بارز و مهم حضرت ابوالفضل را، وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی و اطاعت پذیری مطلق از ولایت‌فقیه برشمرد.

معزی ادامه داد: گذشت و مردانگی حضرت قابل تجسم نیست وقتی آدم تصور می ‌کند کسی تشنه باشد و به دریای آب برسد و به یاد تشنگی مولای خود از آن ننوشد و استفاده نکند نهایت مردانگی و از خود گذشتگی است.

وی تجلیگاه ایثار و از خود گذشتگی را صحرای کربلا دانست و بیان داشت: عشق و ایثار به ولایت را جز حضرت ابوالفضل در کس دیگری نمی‌توان دید و روح بزرگ آن حضرت قابل تجسم نیست چرا که عظمت روح بزرگ جسم را به دنبالش می‌کشد و این روح بزرگ سبب می‌شود که این همه از خود گذشتگی نشان دهد.

مدیر آموزش و پرورش زابل افزود: جانبازی یعنی یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.

معزی از وجود تعداد 250 نفر از جانبازان و ایثارگران در مجموعه آموزش و پرورش زابل خبر داد و گفت: خوشا به حال کسانی که پرستاری از جانبازان را بر عهده دارند زیرا آنان هم نفس با شهدا بودند و تا مرز شهادت پیش رفتند.

وی خطاب به جانبازان و ایثارگران بیان داشت: وظیفه شما این است که خاطرات دوران جنگ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را به نسل جدید منتقل کنید و از جانبازان به عنوان بهترین الگوی جوانان در عرصه‌های علمی، ورزشی و مدیریتی نام برد.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداخته و در پایان از تعداد 17 نفر از جانبازان و ایثارگران با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول