اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شیراز:

شهرداری در جلوگیری از عرضه قلیان جدیت ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز گفت: شهرداری شیراز پاسخگوی مطالبات مردمی نسبت به جلوگیری از عرضه قلیان و سد معبر در پارک‌ها و معابر عمومی باشد.

شهرداری در جلوگیری از عرضه قلیان جدیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید رجایی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای بهداشت شهرستان شیراز با اشاره به پدیده شوم اعتیاد بین جوانان که دشمنان نظام با هزینه‌های گزاف در تهاجم فرهنگی خود به دنبال آن هستند و تغییر نگرش به معضل اعتیاد و مواد مخدر اظهار داشت: نگرش‌های قبلی در مورد اعتیاد به مواد مخدر پاک کردن صورت مسئله بود، اما اکنون به حل مسئله تأکید می‌شود و در این راستا اعتیاد و مصرف مواد مخدر را باید به عنوان یک مشکل موجود پذیرفت و برای حل آن و کاهش آسیب‌های ناشی از این مشکل اقدام کرد.

وی اضافه کرد: اکنون معتادان به جای زندانی‌شدن، با مراجعه به مراکز درمان، راه نجات از این معضل را دنبال می‌کنند که این امر اقدامی بزرگ و اثرگذار است و این مسئله با جدیت بیشتری باید دنبال شود تا زمینه بازگشتن هر چه سریع‌تر معتادان به آغوش خانواده‌های خود فراهم شود.

نایب رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود مصرف قلیان را مقدمه‌ای برای اعتیاد جوانان دانست و با تشریح اقدامات انجام شده در مورد جمع‌آوری قلیان در معابر و پارک‌های عمومی شیراز و برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه قلیان تصریح کرد: اقدامات موثری از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان از جمله نیروی انتظامی، شهرداری شیراز، مرکز بهداشت و اتحادیه رستوران‌ها و غذاخوری‌های شیراز انجام شد و در روزهای شروع اجرای طرح بر اساس مستندات موجود رضایت‌مندی شهروندان را در این زمینه داشتیم.

رجایی با بیان اینکه با توجه به قرارگرفتن در فصل گرما و هوای مطلوب شبانگاهی در شیراز تصریح کرد: علاوه بر مردم شیراز با توجه به آغاز فصل سفرهای تابستانی شاهد حضور زائران و مسافران در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران هستیم و تماس‌های گرفته شده به این فرمانداری نشان‌دهنده نارضایتی‌هایی در برخی معابر، پارک‌ها و حتی رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها است که با جدیت دستگاه‌های اجرایی از جمله مرکز بهداشت، شهرداری شیراز، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ... در برخورد با عرضه قلیان در چنین مکان‌هایی باید آسایش و امنیت را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه ایجاد سد معبر در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و عرضه اقلام غیربهداشتی توسط دستفروشان در چنین مکان‌هایی از دیگر معضلات شهر شیراز است، گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای انجام وظیفه خود منتظر دستور و حضور مراجع قضایی و انتظامی نباشند چراکه قانون وظایف هر دستگاه را به خوبی مشخص کرده است، هر چند که اعتقاد داریم دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان باید تعامل و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

رجایی افزود: در عین حال تصمیمات اتخاذ شده و شرح وظایف دستگاه‌های مرتبط در مورد جمع‌آوری قلیان هنوز در برخی پارک‌ها و معابر عمومی از جمله پارک حاشیه چمران و پارک آزادی با وجود حضور ماموران شهرداری عرضه قلیان به راحتی صورت می‌پذیرد که انتظار داریم شهرداری شیراز پاسخگوی مطالبات مردمی در عدم عرضه قلیان و سد معبر در پارک‌ها و معابر عمومی باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز در ادامه سخنان خود اشاره‌ای نیز به کشتارهای غیرمجاز و عرضه غیربهداشتی آن در معابر و مکان‌های عمومی شهر داشت و خاطرنشان کرد: عرضه و مصرف چنین محصولاتی به راحتی می‌تواند سلامتی مردم را به مخاطره اندازد و در این مورد می‌توان با پیشگیری از بیماری‌ها و تهیه مواد غذایی لازم از مراکز بهداشتی و مجاز از بسیاری از هزینه‌هایی که برای درمان بیماری‌ها صرف می‌شود، جلوگیری کرد.

رجایی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی و عمده بهداشتی این شهرستان که سال‌ها به صورت یک معضل منابع انسانی و مالی شهرستان و استان را با مشکل مواجه کرده است و هر چندگاه به شکل بحران جدی در قالب بیماری‌های نوپدید و بازپدید خود را عیان می‌کند، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است و انتظار داریم دستگاه‌های مرتبط و با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما اقدامات لازم را انجام و نظارت خود را افزایش دهند.

نایب رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز در مورد وضعیت بازار دروازه کازرون نیز افزود: برخی بازارها از جمله بازارچه دروازه کازرون مشکلات زیادی را در بخش بهداشت و زیست محیطی به همراه گلایه‌های ساکنان محله به وجود آورده‌اند که تعدادی از ماهی‌فروشان محله موارد مرکز بهداشت شهرستان را رعایت و با تغییرات داده شده نگرانی‌های مربوطه را برطرف کرده‌اند و نیاز است در ساماندهی چنین بازارچه‌هایی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان میادین شهرداری و مرکز بهداشت شیراز با همکاری مجامع امور صنفی تدابیر لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول