اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

جلوگیری از ورود بانوان به قلیان‌سراهای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از جلوگیری از ورود بانوان به قلیان‌سراها در این استان خبر داد.

جلوگیری از ورود بانوان به قلیان‌سراهای گیلان

عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پیشگیری از خطر ناشی از مصرف قلیان و سیگار اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضررهای مواد دخانی به‌ویژه توتون‌های اسانس‌دار را تدوین کرده و سازمان صنعت، معدن و تجارت آن را برای اجرا به اتحادیه اصناف اعلام می‌کند.

وی از جلوگیری از ورود افراد زیر 18 سال به قلیان‌سراها در گیلان خبر داد و افزود: از ورود بانوان نیز به قلیان‌سراهای استان جلوگیری می‌شود و صاحبان این مراکز حق سرویس‌دهی به بانوان را ندارند.

پورعزیزی با بیان اینکه تخلف واحدهای مذکور طبق ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی بررسی می‌شود، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلف قلیان‌سراها را به اداره اماکن نیروی انتظامی اعلام می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان شناسایی موانع و مشکلات اجرای موارد مذکور را به عهده دانشگاه علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: فرمانداران با تشکیل کمیته پیشگیری از خطرهای ناشی از مصرف قلیان و سیگار باید با مراکز غیرمجاز عرضه قلیان برخورد کنند.

وی در ادامه به وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد در گیلان اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد طبق تعریف سازمان ملل باید چهار ویژگی عدم وابستگی مستقیم به حکومت‌ها، عدم انجام فعالیت‌های سیاسی و وابستگی به احزاب سیاسی، غیرانتفاعی بودن، عدم انجام فعالیت اقتصادی و خودداری از فعالیت‌های خشونت‌آمیز، را داشته باشند.

پورعزیزی سازمان‌های مردم‌نهاد را غیردولتی نامید و ابراز کرد: تاسیس سمن‌ها طبق تصمیم دولتی و در چارچوب بودجه عمومی انجام نمی‌گیرد بلکه اشخاص حقیقی یا حقوقی خصوصی آنها را تاسیس می‌کنند ضمن اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و مجموعه دولت دارای رابطه دوجانبه هستند.

وی مراجع صدور پروانه فعالیت سمن‌ها در گیلان را استانداری، اداره کل بهزیستی، سازمان ورزش و جوانان و نیروی انتظامی برشمرد و بیان کرد: اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست می‌توانند برای تشکل‌های دینی و مذهبی، کارگری – صنفی و انجمن‌های ادبی و زیست‌محیطی مجوز صادر کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول