اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان:

هفتم تیرماه 60 نقطه عطف تاریخ نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در بیانیه‌ای از هفتم تیرماه سال 1360 به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد.

هفتم تیرماه 60 نقطه عطف تاریخ نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دفتر فارس کردستان نمابر شد، آمده است: انقلاب اسلامی که بدون تکیه بر عوامل شرق و غرب پیروز شد راه استقلال و آزادی خود را با شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی ادامه داد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ملت بزرگ ایران ثابت کرد که بدون وابستگی به قدرت‌های پوشالی شرق و غرب و با اتکال به اراده الهی و در سایه وحدت و یگانگی می‌توان نهضتی را شکل داد که سرآغاز حکومت صالحان بر زمین باشد.

این بیانیه می‌افزاید: استکبار جهانی و ایادی پلیدش چون از نام اسلام و انقلاب دچار ترس و رعب شده بود و از شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران می‌ترسید و منافع خود را به‌شدت در خطر می‌دید شروع به ترور ناجوانمردانه یاران راستین انقلاب نمود که از آن جمله می‌توان به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش در فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 60 اشاره نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: هفتم تیرماه 1360 یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید که در این روز گروهک منفور منافقین جمعی از نخبگان و شخصیت‌های برجسته و موثر کشور و یاران صدیق و وفادار حضرت امام(ره) و انقلاب که برای رایزنی و هم‌اندیشی پیرامون مسائل مهم کشور و حل چالش‌های ناشی از اوج‌گیری خط نفاق و حذف بنی‌صدر از صحنه سیاسی ایران گرده هم آمده بودند، را مورد هدف اقدام تروریستی خود قرار دادند.

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان می‌افزاید: این فاجعه غم‌‌انگیز و دردناک که منجر به شهادت آیت‌الله دکتر سید محمدحسین بهشتی(ره) از استوانه‌های اصلی نظام، عضو برجسته شورای انقلاب و رئیس دیوان عالی کشور و 72 تن از مؤثرترین چهره‌های سیاسی ـ فرهنگی انقلاب در سطوح مختلف جامعه شد، گرچه با هدف براندازی و فروپاشی نظام و نابودی انقلاب اسلامی طراحی شده بود اما در واقع موجب تعمیق وحدت و یکپارچگی و دمیده شدن روح مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و همچنین تداوم حرکت انقلاب و ملت ایران شد.

این بیانیه حاکی‌ است: دشمنان قسم‌خورده اسلام از آن روزی که از سوی امت بیداردل ایران طرد شدند و چهره کریه و پلیدشان عیان شد، همواره تلاش بیهوده خود را صرف مقابله با آرمان‌های والای مردم شهیدپرور قرار دادند، غافل از آنکه در برابر تحقق وعده‌های الهی توان ایستادگی ندارند به زعم باطل خود هر روز با برانداختن آتش می‌خواهند ندای حق‌طلبی و بت‌شکنی را از میان بردارند، گاه با آتش ترور، گاه با آتش نفاق.

براساس این بیانیه، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی که به حق از شخصیت‌های کم‌نظیر و برجسته انقلاب بودند فقط مرد گفتار نبود بلکه مرد عمل بود و با منطقی استوار و آگاهی کامل به مسائل روز و با اخلاق پسندیده درس وارستگی و تهذیب نفس را به اطرافیان القا می‌نمود.

شهید بهشتی با تأسیس دستگاه قضایی روح عدالت‌گستری را در جامعه دمید و همواره بر احقاق حق مردم و گرفتن حق مظلوم از ظالم تأکید داشت.

در پایان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان آمده است: اینک درسال مزین به تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی که ملت بزرگ ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، یکپارچگی و همدلی است مردم شریف، متدین و قدرشناس استان کردستان با برپایی محافل و مجالس ویژه برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون‌کفن فاجعه هفتم تیر سال 60 قدردانی خود را از آن شهیدان اعلام نموده و اذعان می‌دارند تا آخرین قطره خون خود از آرمان‌های بلند شهیدان این نظام دفاع نموده و با تجدید میثاق با آن شهیدان در راه حفظ و حراست از ارزش‌های نظام از هیچ کوشش و جانفشانی فروگذار نخواهند بود.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول