اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای کرمان:

کانون وکلای دادگستری برای اجرای عدالت تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای استان کرمان گفت: کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت در کنار قضات برای اجرای عدالت تلاش می‌کند.

کانون وکلای دادگستری برای اجرای عدالت تلاش می‌کند

محمد عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: به دنبال سلسله ترورهای منافقان کوردل با حمایت بیگانگان در هفتم تیر ماه سال 60 دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران منفجر و آیت‌الله شهید بهشتی و 72 یار وی به شهادت رسیدند که به یاد آنها از اول تا هفتم تیر ماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شد.

وی با اشاره به زیرمجموعه‌های قوه قضائیه افزود: کانون وکلای دادگستری هم به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت در کنار قضات برای اجرای عدالت تلاش می‌کند.

عارفی تصریح کرد: کانون وکلا در کنار قوه قضائیه به عنوان یک تشکل غیر دولتی و مدنی فعالیت دارد.

وی ابراز داشت: کانون وکلای دادگستری استان کرمان در بهمن ماه سال 90 رسما از کانون مرکز منفک و استقلال خود را اعلام کرد واداره آن با هیئت‌مدیره است که با رأی وکلای پایه یک دادگستری انتخاب می‌شود.

رئیس کانون وکلای استان کرمان عنوان کرد: وکلا همکاران قضات هستند و با زبان حقوقی با هم صحبت می‌کنند و ارتباط بسیار خوب و صمیمی با هم دارند، ممکن است در مرحله رسیدگی و دفاع مطالب متفاوتی بیان کنند اما هر دو به دنبال یک امر واجب هستند که اجرا کنند و آن هم احقاق حق مظلوم و مجازات قانونی ظالم است.

عارفی اظهار داشت: مسئولان دادگستری استان بسیار تلاش کردند کانون وکلای دادگستری استان کرمان مستقل شود و امیدوارم این تعامل و همراهی تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به استقلال کانون وکلای استان کرمان خاطرنشان کرد: تعداد کارآموزان بر اساس ماده یک قانون کیفیت سالانه توسط اعضا متشکل از رئیس کل دادگستری استان، رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی مرکز استان و رئیس کانون وکلا هستند، تعیین می‌شود اما مجری این امر کانون وکلای استان است.

عارفی بیان داشت: در سال جاری بر اساس این مصوبه کانون وکلای کرمان 142 نفر کارآموز می‌پذیرد و تلاش شده که بومی‌پذیری کنیم و نظر اعضای کمیسیون حمایت از افراد بومی است زیرا این افراد بعد از پایان دوره کارآموزی همچنان در محل تعیینی می‌مانند و تقاضای انتقال نمی‌کنند و این امر به نفع مردم است.

رئیس کانون وکلای استان کرمان افزود: در اوایل دستگاه وکالتی زیرمجموعه وزارت عدلیه بود اما حدود 70 سال است که وکلای دادگستری استقلال پیدا کرده‌اند به این صورت که کانون وکلا تشکیل و اعضای هیئت‌مدیره را انتخاب و اداره کانون با هیئت‌مدیره است و به دلیل این استقلال وکلا می‌توانند با اطمینان کامل از موکلان خود دفاع کنند.

عارفی گفت: انسان نمی‌تواند در تمام رشته‌ها متخصص شود، وکالت هم یک تخصص است و وی مطالب و درد و دل‌های موکل خود را به زبان حقوقی ترجمه کرده و به قاضی کمک می‌کند تا رأی عادلانه صادر شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول