اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری بم:

19 هزار پرونده در دادگستری بم مختومه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: طی یک سال گذشته 19 هزار و 400 فقره پرونده در دادگستری بم مختومه شده است.

19 هزار پرونده در دادگستری بم مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، یحیی کمالی‌پور ظهر امروز ‌در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه با وجود ارتقای شهرستان‌های ریگان، فهرج و نرماشیر هنوز دادگاه‌های این شهرستان‌ها به دادسرا ارتقا نیافته است، اظهار داشت: دلیل اصلی‌ این عدم ارتقا کمبود نیروی اداری و حقوقی در این شهرستان‌ها است که باید رفع شود.

وی با اشاره به ورود 19 هزار و 500 پرونده به دستگاه قضائی شرق استان کرمان افزود: با تلاش مستمر در مدت یک سال گذشته 19 هزار و 400 پرونده مختومه شده است.

کمالی‌پور نقش نهادهای شبه قضائی از جمله شوراهای حل اختلاف در کاهش اطاله دادرسی‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از 7 هزار و 400 پرونده وارد شده به شوراها در مدت یک سال گذشته 7 هزار و 300 پرونده مختومه شده است.

وی‌ دغدغه اصلی دستگاه قضائی بم را کمبود کادر اداری و حقوقی دانست و تصریح کرد: به همین دلیل سه شعبه دادگاه بم بلا‌تصدی بوده که مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

کمالی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای مسائل عمرانی و ساخت و ساز این قوه اشاره کرد و این فعالیت‌های عمرانی را اوج شکوفایی عملکرد قوه قضائیه بم دانست و گفت: با وجود کمبودهای متعدد‌، قوه قضائیه شرق استان کارنامه بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

وی ‌از افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره دادگستری بم طی چند روز آینده خبر داد و افزود: علاوه بر کارمندان دادگستری، شهروندان هم می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.

کمالی‌پور با اشاره به کاهش 40 درصدی جرائم خشن در شرق استان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر سال جاری شاهد کاهش 40 درصدی جرائم خشن در شرق استان بودیم که طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده و تعامل و همکاری شهروندان و نهادهای وابسته در این زمینه بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول