اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای

کانون مساجد و اصناف مجاز به برگزاری دوره‌های مهارتی شدند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان کانون مساجد و اصناف نیز مجاز به برگزاری دوره‌های مهارتی شدند.

کانون مساجد و اصناف مجاز به برگزاری دوره‌های مهارتی شدند

کریم دلاویز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه مردم و به ویژه قشر جوان جامعه باید به سوی استفاده از دوره‌های مهارت‌آموزی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جذب شوند، اظهار کرد: آموزش و فنی و حرفه‌ای استان در نظر دارد از این آموزشگاه‌ها حمایت کند و با این هدف به برگزاری دوره‌های تابستانی مهارت‌آموزی در این آموزشگاه‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها از ابتدای تیرماه جاری در این آموزشگاه‌ها آغاز شده است، اضافه کرد: متقاضیان حضور در دوره‌های تابستانه مهارت‌آموزی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌توانند با مراجعه به این آموزشگاه‌ها در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای مرداد‌ماه جاری تا پایان شهریورماه جاری دوره‌های مهارت‌آموزی با ارائه بخشی از استاندارد‌‌های آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف جبران خسارت از آموزشگاه‌‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تا پایان شهریورماه جاری در این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر و با گذشت یک هفته، ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این دوره‌ها بی‌نظیر بوده و تمام استاندارد‌های آموزشی ارائه شده در این آموزشگاه‌ها مورد تأیید آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

دلاویز تاکید کرد: دوره‌های مهارت‌آموزی برگزار شده توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی توسط اصناف و کانون‌های مساجد موجود در سطح استان نیز قابل اجرا است، تاکید کرد: البته اصناف و کانون‌های مساجد نیز براساس مجوز صادر شده از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قادر به برگزاری این دوره‌ها هستند.

وی به برگزاری این دوره‌ها را نیز براساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان استانداری، آموزش فنی و حرفه‌ای و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان دانست و افزود: این دوره‌ها به صورت کوتاه‌مدت حرفه‌ای و ارائه استاندارد‌‌های آموزشی تا پایان فصل تابستان جاری در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: این دوره‌ها با عنوان دوره‌های آموزشی همتا به منظور ساماندهی اوقات فراغت جوانان و افزایش مهارت‌های آنها در زمینه‌های مختلف در فصل تابستان در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ساعات آموزشی این دوره‌ها کم‌تر از 100 ساعت است و متقاضیان حضور در این دوره‌ها پس از تکمیل دوره آموزشی مورد نظر تأییدیه آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند و در صورت درخواست گواهینامه آموزشی باید در آزمون پایانه دوره آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول