اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی:

ماندگاری صنایع‌دستی مستلزم تجاری‌سازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرهنگ، هنر و تمدن غنی اسلامی - ایرانی در صنایع‌دستی نمایان است،‌ گفت: ماندگاری این صنایع، مستلزم تجاری‌سازی آنها است.

ماندگاری صنایع‌دستی مستلزم تجاری‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی پیش‌ازظهر امروز در جمع فعالان صنایع‌دستی استان اظهار کرد: صنایع‌دستی ایران در حقیقت ریشه در فرهنگ اسلامی دارد و ضمن بومی و منطقه‌ای بودن، اصالت این فرهنگ را به منصه ظهور می‌رساند.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی ظرفیتی شایسته برای ارائه هنر دست هنرمندان کشور ایجاد کرده است، گفت: میراث فرهنگی استان در این زمینه به خوبی توانست شرایط و زیرساخت‌‌های لازم را برای فعالیت هنرمندان این عرصه فراهم کند تا با ارائه هنر خود جایگاه استان را ارتقا ببخشد.

وی تاکید کرد: این امر باعث شد تا گام مهمی در زمینه تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برداشته شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: صنایع‌دستی بار فرهنگی و اجتماعی متفاوتی از سایر صنایع دارد و با توجه به اینکه بر مبنای توانمندی‌های داخلی تولید می‌شود، توسعه آن موجب غرور ملی شده و معرف فرهنگ ایران به جهان خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی حاضر در این نمایشگاه با آداب و رسوم ما منطبق بوده و این امر برای یک ایرانی با اهمیت است، تاکید کرد: ایران اسلامی همواره در جهان از لحاظ هنر و تمدن شهره بوده و این نمایشگاه آن را عینیت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: غرفه‌های صنایع‌دستی هنرمندان هر استان در این نمایشگاه بهترین آثار خود را به علاقه‌مندان ارائه کردند.

اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم صنایع‌دستی ماندگار شود، باید در زمینه تجاری‌سازی آن گام برداریم، بر این اساس برای توسعه و بهره‌برداری از صنایع‌دستی باید تمام شرایط فراهم شود و حمایت از آنها فراموش نشود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول