اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مهیا کردن شرایط بازگشت به جامعه صورت می‌گیرد

پرداخت وام خوداشتغالی به زندانیان پس از آزادی

خبرگزاری فارس: کارشناس مرکز مراقبت پس از خروج اداره کل زندان‌های استان قم از پرداخت وام خوداشتغالی به زندانیان پس از اتمام دوران محکومیت خبر داد.

پرداخت وام خوداشتغالی به زندانیان پس از آزادی

محمد بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی به زندانیان گفت: اشتغال و بازگشتن به شغل قبلی زندانیان و حضور مجدد آنها در جامعه نیازمند مراقبت، آموزش و ارائه تسهیلات است.

وی افزود: برای تربیت و اصلاح یک زندانی فقط گذراندن دوره محکومیت در زندان کافی نبوده و باید همزمان با گذراندن دوره محکومیت، فرد مراحل اصلاح و تربیت را سپری کند.

کارشناس مرکز مراقبت پس از خروج اداره کل زندان‌های استان قم ادامه داد: مرکز مراقبت فعالیت خود را از بدو ورود زندانی به زندان با روان درمانی آغاز کرده و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانی تا پس از خروج ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مرکز مراقبت‌های پس از خروج زندان در سال گذشته 38 درصد در پذیرش مددجو رشد داشته است.

بهمنی اظهار کرد: در این مرکز زندانی با توجه به اخلاق، رفتار و نوع عملکرد در زندان می‌تواند به همراه خانواده از کلاس‌های تربیتی این مرکز استفاده کند.

ارائه خدمات حمایتی و تربیتی به زندانیان

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد پذیرش مددجو در این مرکز پرداخت وام خوداشتغالی به زندانیان 86 درصد رشد داشته است.

کارشناس مرکز مراقبت پس از خروج اداره کل زندان‌های استان قم یادآور شد: بحث مراقبت‌های خودباوری، مشاوره،‌ بازدید از خانواده و محیط خانه زندانی، برگزاری کلاس مهارت‌های زندگی، ‌مشاوره شغلی و...از جمله خدماتی است که در این مرکز به زندانیان ارائه می‌شود.

وی اذعان کرد: بر اساس آمار و با توجه به حمایت‌های پس از خروج از زندان و ادامه روند اصلاح و تربیت آنان، میزان برگشت مددجویان زیر پوشش به زندان زیر سه درصد رسیده است.

بهمنی گفت: به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان طی قرارداد با بانک‌ها وام خود اشتغالی به زندانیان بر اساس نوع حرفه آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول