اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی:

60 درصد از زندانیان خراسان‌شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های خراسان‌‌شمالی گفت: 60 درصد از زندانیان این استان مرتبط با مواد مخدر هستند.

60 درصد از زندانیان خراسان‌شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی بلوکی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه بیشترین جرم زندانیان ‌استان را مربوط به مواد مخدر و اعتیاد دانست و تصریح کرد‌: سرقت در رده دوم و نزاع‌های جمعی در مرتبه بعدی زندان‌های استان قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به آزادی 205 زندانی جرائم غیر‌عمد در سال گذشته و همچنین آزادی 54 زندانی جرائم غیرعمد در سال جاری از زندان‌های استان افزود: این افراد به خاطر جرائم غیرعمد مثل تصادفات، نفقه، مهریه، حوادث کارگاهی در حبس بوده که زمینه آزادسازی آنان توسط ستاد دیه و نیکوکاران استان فراهم شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار زندان در خراسان‌شمالی وجود دارد، تصریح کرد: زندان بجنورد با جمعیت کیفری یک هزار و 500 نفر، زندان اسفراین با جمعیت کیفری 260 نفر، زندان شیروان با جمعیت کیفری 700 نفر و کانون اصلاح و تربیت با 30 نفر جمعیت کیفری فعالیت دارد.

بلوکی مجموع جمعیت کیفری زندان‌های خراسان‌شمالی را 2 هزار و 700 نفر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه محوریت کاری زندان برای اصلاح، تربیت، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی گفت:‌ در کنار این فعالیت‌ها به موضوعات مشاوره و روان‌درمانی نیز توجه خاصی در زندان‌های استان شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تعامل زیادی برای حرفه‌آموزی با آموزش فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم، گفت:‌ هم‌اکنون رشته‌های مختلف حرفه‌آموزی در زندان‌های استان به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زندان‌ها مجموعه‌ای بوده که تمام خدمات در این مجموعه‌ها به مددجویان ارائه می‌شود، تصریح کرد:‌ البته تلاش شده تا تمام خدمات مورد نیاز و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در زندان‌ها بیش از پیش فراهم شود.

بلوکی همچنین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زندان‌های استان را تلاش برای کاهش بازگشت زندانیان به زندان‌ها عنوان کرد و افزود: البته در این زمینه دستگاه‌های مختلفی نیز مسئولیت دارند.

وی اظهار داشت: زندان‌های خراسان‌شمالی مراکز مراقبت بعد از خروج را فعال داشته و با انجام کارهای اصلاحی بر روی زندانیان، برای تحقق این برنامه اهتمام دارد.

بلوکی یادآور شد: اصلاح و تربیت زندانیان با توجه به آموزه‌های دینی یکی از رسالت اصلی سازمان است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول