اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی:

90 درصد چشمه‌ها و قنات‌های آذربایجان‌‌شرقی خشک شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی از خشک شدن 90 درصد چشمه‌ها و قنات استان خبر داد.

90 درصد چشمه‌ها و قنات‌های آذربایجان‌‌شرقی خشک شده است

علی صمدنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، با بیان اینکه فقط یک درصد آب‌های کره زمین قابل شرب هستند، اظهار کرد: متوسط بارندگی در آذربایجان‌شرقی به‌طور میانگین 250 میلی‌متر است.

وی به بارش‌های استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: هرچند میزان بارش‌ها به‌طور میانگین در استان نسبت به درازمدت و سال گذشته افزایش یافته است اما با توجه به خشکسالی‌های سال‌های گذشته موجب پایین رفتن سفره‌های زیرزمینی شده است.

صمدنژاد با بیان اینکه میزان بارش‌ها در خداآفرین، کلیبر و میانه افزایش یافته است، گفت: بارش‌ها در شهرها و روستاهای اطراف دریاچه ارومیه کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد، با صرفه‌جویی مردم در روستاییان بتوانیم فصل تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر دو هزار و 713 روستای دارای سکنه با 269 هزار و 243 خانوار دارد که یک میلیون و 146 هزار و 851 نفر از روستاییان در آن ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 32 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی در روستاها ساکن هستند، افزود: یک‌هزار و 900 روستای بالای 20 خانوار با 261 هزار و 781 خانوار و با جمعیت یک میلیون و 108 هزار و 788 نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

صمدنژاد تصریح کرد: 96.68 درصد جمعیت روستایی استان آذربایجان‌شرقی در روستاهای بالای 20 خانوار ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 3.32 درصد جمعیت استان در روستاهای زیر 20 خانوار ساکن هستند، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی 813 روستای زیر 20 خانوار وجود دارد که هشت هزار و 57 خانوار با جمعیت 38 هزار و 63 نفر در آن زندگی می‌کنند.

صمدنژاد، درباره آبرسانی به روستاهای استان و وضعیت آنها تصریح کرد: برنامه دولت برای اتمام آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 1393 است.

آبرسانی به 1735 روستای آذربایجان‌شرقی

وی گفت: در حال حاضر  یک‌هزار و 735 روستای استان آذربایجان‌شرقی مجهز به تاسیسات آب شرب شده و از آب سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: امسال آبرسانی به 65 روستای دیگر را در دستور کار داریم که امیدواریم بخش عمده‌ای از آنها تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد که در این صورت 100 روستای بالای 20 خانوار خارج از محدوده فعالیت این شرکت باقی خواهد ماند.

صمدنژاد اعلام کرد: در مجموع آبرسانی به دو هزار و 100 روستای آذربایجان‌شرقی که حدود 300 روستای آن نیز روستاهای زیر 20 خانوار است انجام شده و می‌توان گفت که 95.6 درصد از جمعیت روستایی استان دارای تاسیسات آب آشامیدنی بهداشتی هستند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول