اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا:

30 پروژه مهر ماندگار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا اجرا می‎شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: امسال حدود 280 پروژه جزو طرح مهر ماندگار وزرات نیرو است که قرار است حدود 30 طرح مهم زیربنایی در کشور توسط این قرارگاه به اتمام برسد.

30 پروژه مهر ماندگار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا اجرا می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، ابوالقاسم مظفری در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به نیاز پروژه‎ها به نقدینگی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه نرماب چهل‎چای به عنوان بزرگترین سد خاکی در استان گلستان، مطابق انتظارات با روند رو به رشدی روبرو است.

وی تصریح کرد: از جمله مسائلی که در چند سال اخیر با آن مواجه هستیم تامین اعتبار پروژه‎ها است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم، این مساله حل و اعتبار مورد نیاز سایر پروژه‎ها از جمله پروژه نرماب نیز تامین شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به سابقه 20 ساله کار اجرایی قرارگاه خاتم الانبیا در امر سدسازی عنوان کرد: سد گتوند در پایین‌ دست‌ رودخانه کارون خوزستان از بزرگ‎ترین طرح‎هایی بود که در سال قبل توسط این قرارگاه اجرا شد و هم‌اکنون در حال بهره‎برداری است.

استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: پروژه سد نرماب چهل‎چای و پروژه راه آهن گرگان- اینچه‎برون یکی از بزرگترین و به‌یادماندنی‌ترین پروژه‎های استانی است که امیدواریم شاهد تسریع روزافزون در عملیات اجرایی آنان در استان باشیم.

جواد قناعت با اشاره به طرح درازمدت آبرسانی به شهر گرگان اظهار داشت: در خصوص انتقال آب مازاد از غرب مازندران به شرق استان مازندران و نهایتا به گلستان که از مصوبات قبلی دولت بوده، تاکنون اقدامات مطالعاتی آن صورت گرفته که برای تسریع در عملیات، نیازمند مشارکت هر چه بیشتر قرارگاه خاتم‌الانبیا هستیم.

همچنین مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان در خصوص روند اجرایی پروژه سد نرماب گفت: تاکنون 180 میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شده که برای ادامه پیشرفت پروژه به حدود 450 میلیارد دیگر اعتبار نیازمند هستیم همچنین امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‎های صورت گرفته نخستین مرحله آبگیری سد نرماب در مهرماه سال 1392 انجام گیرد.

ایرج حیدریان ضمن تاکید بر نیاز افزایش اعتبار طرح برای رفع مسایل اجتماعی مخزن سد گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت آب منطقه‎ای گلستان با مشکلاتی از قبیل مسائل مالی، استملاک، کمبود نیروهای متخصص بومی روبرو است اما کمتر استانی است که چنین ارتباط نزدیکی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

گفتنی است از مهمترین اهداف سد نرماب تامین آب شرب شهرهای مینودشت، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، نوار مرزی و مراوه‎تپه، تامین آب صنعتی منطقه، تامین آب حدود 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‎های مینودشت، گنبدکاووس و آزادشهر و کنترل سیلاب است که در حال حاضر احداث جاده دسترسی به تاج سد و روستای لیسه با 57 درصد و کل پروژه با چهار درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است.

بعد از این جلسه فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا به اتفاق معاون عمرانی استاندار از مراحل ساخت سد نرماب چهل‎چای بازدید کردند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول