اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان خبر داد

اعزام بیش از 2 هزار روحانی به نقاط مختلف کرمان در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 200 روحانی به نقاط مختلف استان اعزام می‌کنیم.

اعزام بیش از 2 هزار روحانی به نقاط مختلف کرمان در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: حدود 4 هزار مسجد تمام شده و یا با پیشرفت 70 تا 80 درصد فیزیکی را در سطح استان سرشماری کردیم.

وی افزود: از این تعداد مسجد 900 مورد آن دارای امام جماعت هستند که یک وعده نماز مغرب و عشا در آنها به جماعت برگزار می‌شود و حدود یک سوم این مساجد نماز صبح و همچنین نماز ظهر و عصر به جماعت خوانده می‌شود.

عربپور با بیان اینکه طرحی در سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان مسجد محور و مسجد حمایت در دستور کار است، تصریح کرد: 200 مسجد حمایتی در استان داریم که به این مساجد مبلغ کمی برای برگزاری مناسبت‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمان حدود 290 تا 300 مسجد محور و حمایتی داریم که برای مساجد حمایت که حدود 200 مسجد است عمدتا مساجد روستاهای پرجمعیت را در نظر گرفتیم.

عربپور خاطرنشان کرد: در بعضی از مساجد گروه‌های فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مسجد تشکیل شده که حدود 350 مسجد هستند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: 170 کتابخانه با عنوان کتابخانه شبستان در سطح استان راه‌اندازی شده است و بعضی از مساجد نیز پرتال و صفحه وب ویژه دارند.

عربپور با بیان اینکه تاکنون سه جشنواره پرتال برگزار کردیم، ابراز داشت: در زمینه برگزاری مسابقه میان بچه‌های مساجد، زیباسازی مساجد و احداث سرویس بهداشتی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های امدادی در 20 مسجد، خدمات رسانی به مسافران نوروزی، برگزاری آیین معنوی اعتکاف با حضور 36 هزار معتکف در سطح استان، تشکیل گروه‌های مشاوره به ویژه مشاوره دینی، برگزاری یادواره شهدای محلات و مسابقات فرهنگی در اشکال مختلف در مساجد و تشکیل تیم‌های ورزشی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 100 تا 2 هزار و 200 روحانی را به نقاط مختلف استان اعزام می‌کنیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول