اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اعزام مبلغ مؤسسه ولاء منتظر خبر داد

اعزام 120 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر اعزام مبلغ مؤسسه ولاء منتظر از اعزام 120 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

اعزام 120 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام رامین بگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت توجه به مناطق محروم در امر تبلیغ دین اظهار کرد: از استان قم در مناسبت‌های مختلف تعداد زیادی از روحانیون که در امر تبلیغ فعالیت دارند، به مناطق مختلف اعزام می‌شوند اما اعزام مبلغ به مناطق محروم همواره تا حدی مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به موقعیت حساس مناطق مرزی شرق کشور گفت: دشمن با ابزارهای گوناگون در این مناطق تلاش می‌کند تا فرقه‌های ضاله را گسترش دهد و فقر فکری و فرهنگی موجود در این مناطق سبب می‌شود این تلاش‌ها برای ما دارای اهمیت باشد.

مدیر اعزام مبلغ مؤسسه ولاء منتظر افزود: مؤسسه ولاء منتظر از سال 71 در این امر همت گذاشته و تلاش کرده تا این ماموریت را بر عهده گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت مؤسسه ولاء منتظر هر سال مبلغانی را به مناطق محروم اعزام کرده که این اعزام‌ها در ماه‌های محرم، صفر و رمضان هر سال طی 20 سال انجام شده است.

بگی با اشاره به اعزام 120 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این مبلغان در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان در طول ماه مبارک رمضان مستقر می‌شوند و فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: روحانیونی که برای این اعزام‌ها انتخاب می‌شوند در پایگاه اینترنتی مؤسسه ولاء منتظر ثبت‌نام کرده‌اند در حالی‌که 70 درصد این روحانیون در دوره‌های قبل اعزام مبلغ این مؤسسه شرکت داشته‌اند.

مدیر اعزام مبلغ مؤسسه ولاء منتظر ادامه داد: از متقاضیان اعزام به مناطق محروم، توسط مؤسسه ولاء منتظر آزمون‌هایی به عمل آمده و مصاحبه‌هایی انجام می‌شود تا سطح علمی و اعتقادی آنان سنجیده شود.

وی گفت: مؤسسه ولاء منتظر برای ایجاد آمادگی در مبلغان برای رفتن به این مناطق دوره‌های آموزشی را برگزار کرده است که این دوره‌ها در رشته‌هایی مانند وهابیت‌شناسی، فن خطابه و مخاطب‌شناسی برگزار شده است.

بگی عنوان داشت: در طول سال جدید نیز این دوره‌ها برای آموزش مبلغان برگزار شده و طلاب متقاضی با شرکت در کارگاه‌های فن خطابه و پاسخ به شبهات، مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول