اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال رسانه‌ای:

دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی در مصر هستند

خبرگزاری فارس: یک فعال رسانه‌ای گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که در انقلاب تازه به پیروزی رسیده مصر رخنه کرده و تفرقه‌های قومی و مذهبی در این کشور ایجاد کنند.

دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی در مصر هستند

سیدجلال فیاضی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در مصر یک اتفاق بسیار مبارک در مجموعه تحولات منطقه است و یک ‌بار دیگر به کشورهای استکباری دنیا نشان داد که اگر مردم یک کشور اراده کنند، هیچ قدرتی جلودار آنها نیست.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: سردمداران و رئیس‌ جمهور مصر باید بدانند که مجموعه‌ای از چالش‌های بیرونی انقلاب آنها را هدف قرار داده است که مهم‌ترین آنها فشار آمریکا و صهیونیست‌ها برای رخنه در انقلاب مردمی و اسلامی مصر است.

فیاضی اشاره کرد: البته شیوه‌های تاثیرگذاری و نفوذ، امروزه بسیار تغییر کرده و ممکن است کشورهای استکباری بخواهند از طریق امتیاز دادن رهبران مصر را اغوا کنند.

وی بیان کرد: مصر به‌ عنوان یکی از کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه، باید در عرصه سیاست خارجی، سیاست‌های جدیدی را مدون کند.

فیاضی تاکید کرد: در زمینه چالش‌های داخلی نیز محمد مُرسی باید فکری برای پارلمان منحل ‌شده بیندیشد و حاکمیت مردم را در راس قدرت قرار دهد.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا یادآور شد: احزاب و گروه‌های مختلف فعال در عرصه سیاست داخلی مصر، باید حول یک محور واحد گردهم بیایند و در این زمینه اخوان‌المسلمین می‌تواند نقشی بسیار بنیادین ایفا کند.

فیاضی ادامه داد: مسئله ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی در دستور کار دشمنان انقلاب مصر است، زیرا آنها این حربه را بهترین راهکار نفوذ و متوقف نمودن انقلاب تازه به پیروزی رسیده مصر می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: محمد مُرسی، هم‌چنان که خود نیز اعلام کرده، رئیس‌ جمهور همه مردم مصر است و باید با ادامه همین سیاست، نقشه‌های دشمنان را برای ایجاد تفرقه خنثی کند.

فیاضی گفت: مصر قریب به 30 ‌سال گرفتار دیکتاتوری بوده و ایجاد ساز و کارهای دمکراتیک در این کشور، نیازمند هوشمندی و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید در دستور کار محمد مُرسی و رهبران جدید مصر قرار بگیرد، بازسازی اقتصادی مصر است، زیرا اقتصاد این کشور در طول سالیان اخیر با چالش‌های جدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول