اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عملیات نصب سیستم روشنایی

تونل بزن تا 2 ماه محدودیت ترافیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: به دلیل عملیات نصب سیستم جدید روشنایی، محدودیت ترافیکی در تونل بزن هر روزه از ساعت هفت صبح تا 19 عصر به مدت دو ماه برقرار است.

تونل بزن تا 2 ماه محدودیت ترافیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری لارستان، حسن فدایی در جریان نصب سیستم جدید روشنایی در این تونل گفت: تونل بزن با طول920 متر و عرض 13 متر یکی از مهم‌ترین تونل‌های حوزه استحفاظی راه و ترابری این استان محسوب می‌شود که به دلیل قرارگرفتن در محور ترانزیتی شیراز – لار - بندرعباس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: نصب سیستم جدید روشنایی در تونل بزن لارستان برای نخستین بار در جنوب کشور در حال انجام است و پیش از این استان‌های خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی مجهز به این سیستم بوده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل فرسودگی و عدم کارآیی لازم در سیستم روشنایی تونل بزن، با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای نصب سیستم جدید روشنایی اخذ شد و عملیات تعویض سیستم روشنایی تونل به مدت دو ماه ادامه دارد.

فدایی از رانندگان خودروهای تردد کننده در این مسیر خواست ضمن توجه به علائم هشدار دهنده نصب شده و توضیحات مأموران، احتیاط لازم را در گذر از این تونل به عمل آورند تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: با نصب سیستم جدید روشنایی قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات از طریق فیبر نوری و سیستم GPRS به مرکز کنترل واقع در اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان فراهم می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: از این طریق امکان کنترل میزان نوردهی قطع و وصل چراغ‌های نصب شده در داخل و خارج از تونل به صورت دستی و اتوماتیک فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مزیت‌های این پروژه، کنترل مانیتور آنلاین توسط اینترنت و همچنین دریافت آلارم از طریق پیامک است.

فدایی اضافه کرد: در نشست اخیر با وزیر نفت، موافقت وی برای پرداخت بیش از 50 درصد هزینه روشنایی تونل دوقلو شهرستان مهر اخذ و قرار است به زودی عملیات روشنایی تونل دوقلو به طول 814 و 849 متر واقع در اتوبان شهرستان مهر انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: در حال حاضر دو تونل احشام و بالنگستان به طول تقریبی 2 هزار و 650 و 850 متر در سطح این حوزه استحفاظی در حال ساخت است که به محض اتمام کار این تونل‌ها و کسب اعتبار مورد نیاز نسبت به برقراری سیستم روشنایی آن‌ها با جدیدترین امکانات روز دنیا اقدام می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: انجام چنین عملیاتی می‌تواند زمینه‌ساز کاهش صددرصدی سوانح و تصادفات رانندگی را فراهم آورد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول