اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فشار مسئولان و نمایندگان چهارمحال و بختیاری

نیروگاه تونل دوم کوهرنگ در آستانه واگذاری به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: با فشار مسئولان و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، وزارت نیرو درصدد واگذاری مدیریت و اختیار نیروگاه تونل دوم کوهرنگ اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری است.

نیروگاه تونل دوم کوهرنگ در آستانه واگذاری به چهارمحال و بختیاری

حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تصمیم وزارت نیرو برای انتقال مدیریت نیروگاه تونل دوم کوهرنگ به استان چهارمحال و بختیاری که هم‌اکنون در حوضه استان اصفهان قرار دارد، گفت: به طور قطع این تصمیم وزیر نیرو در اثر فشارهای مسئولان، نمایندگان و دیگر مدیران استان چهارمحال و بختیاری در دست بررسی و اقدام قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا براساس قانون مدیریت این حوضه‌ها به صورت دائم در اختیار استان اصفهان قرار دارد یا خیر و آیا وزارت نیرو می‌تواند براساس پیشنهاد یک استان دیگر این مدیریت را بدون مصوبه قانونی منتقل کند، تصریح کرد: تونل‌های 1 ،2 و 3 کوهرنگ از همان ابتدا در حوضه استان اصفهان قرار داشت و به طبع مدیریت خود این تونل‌ها و نیروگاه‌های آن نیز باید در اختیار استان اصفهان قرار گیرد.

رئیس انجمن کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه آب این تونل‌ها در استان اصفهان جاری است بنابراین باید مدیریت آن نیز در دست این استان باشد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری درصدد این است که اختیار این حوضه‌ها را دست خود بگیرد و اگر اکنون به دنبال نیروگاه تونل دوم کوهرنگ است و طرح آن را به وزیر نیرو می‌دهد به طور قطع در آینده نیز در تلاش برای به دست گرفتن اختیار خود تونل است.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری در اجرای این دست اقدامات سابقه داشته است به گونه‌ای که در سال‌های گذشته نیز خط مرزی زاینده‌رود را تغییر دادند و در مرحله سوم نیز درصدد دو نیم کردن خط‌القعر سد زاینده‌رود بودند تا با این کار القا کنند که نیمی از این سد متعلق به آنها است.

محمدرضایی با بیان اینکه در سال 1384 طرحی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که ماحصل آن اجرای قانون استقلال آب‌ها بود، افزود: اجرایی شدن این طرح که بدون فکر تصویب شده بود، سبب شد تا استان‌هایی مانند اصفهان که در پایین‌دست چهارمحال و بختیاری قرار گرفته‌اند با مشکل تأمین آب رو به ‌رو شوند.

وی با تاکید بر اینکه این قانون باید مورد بازنگری قرار گیرد، اضافه کرد: با این قانون در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری در مورد اختصاص زمین و آب برای کشاورزی به صورت مستقل عمل می‌کند و این در حالی است که اصفهان در پایین‌دست با مشکلاتی در این راستا مواجه است.

دبیر انجمن کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه حجم آب انتقالی از طریق تونل دوم کوهرنگ در حال حاضر 250 میلیون مترمکعب است، افزود: با روندی که چهارمحالی‌ها در پیش گرفته‌اند، ممکن است در آینده علاوه بر اختیار نیروگاه تونل دوم، مدیریت خود تونل را نیز تصاحب کنند.

وی اظهار داشت: کانون خبرگان کشاورزی استان و شهرستان اصفهان مکاتبات و تماس‌هایی را با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا انجام‌ داده‌اند و ما نیز منتظر اقدامی از سوی مسئولان استان اصفهان و به ویژه نمایندگان هستیم.

محمدرضایی با بیان اینکه هر میزان که مسئولان اصفهانی در این جریان کوتاه بیایند، حق مردم اصفهان به تاراج می‌رود، افزود: آیا رئیس جمهور و وزیر نیرو که در آینده درصدد سفر به استان اصفهان هستند با وجود چنین تصمیمی، پاسخی برای پرسش‌های مردم اصفهان دارند.

وی در پایان تاکید کرد: جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم در واقع احقاق حقوق حق‌آبه‌داران استان اصفهان است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول