اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ستاد مشترک فرماندهی عملیات فرهنگی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم تشکیل ستاد مشترک فرماندهی عملیات فرهنگی را گامی ضروری دانست و گفت: اکنون در بخش فرهنگ، فرماندهی واحد نداریم و فرماندهان مختلفی وجود دارند.

ستاد مشترک فرماندهی عملیات فرهنگی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ جوهر پیشرفت، توسعه و تمدن است اظهار کرد: فرهنگ به عنوان اصل در هر پیشرفت و توسعه‌ای محسوب می‌شود و تمدن بشری بر پایه فرهنگ شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی داشت گفت: با مطالعه دقیق عوامل بروز انقلاب مشاهده می‌شود وجود عناصر فرهنگی به صورت پررنگ ایفای نقش کرده و بقا و استمرار انقلاب منوط به توجه به بعد فرهنگی آن است.

استاندار قم خاطر نشان کرد: اگر به فرهنگ در سیاست نگهداری، راهبردها و برنامه‌ریزی‌های انقلاب اسلامی توجه شود، مسیر خود را با موفقیت طی می‌کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فرهنگ گفت: ایشان در رویکردهای اجرایی دغدغه فرهنگی دارند و در اسناد بالادستی در همین زمینه تاکید داشتند تا فرهنگ به صورت پررنگ جلوه کند.

 

قم مرکز فکری کشور و جهان اسلام است

موسی‌پور با بیان اینکه استان قم از نظر فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد عنوان داشت: قم مرکز فکری کشور و جهان اسلام بوده و به همین دلیل از اهمیت خارق‌العاده‌ای برخوردار بوده و با سایر نقاط کشور متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به جایگاه قطب فرهنگی جهان اسلام، دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت نخست قرار گیرند.

استاندار قم تصریح کرد: باید بررسی شود توسعه صنعتی چه اندازه با رویکرد فرهنگی همراه است، این اهمیت امر در زمینه تجارت، صنعت، خدمات هم وجود دارد.

وی عنوان داشت: نیاز به کار فرهنگی در حوزه‌های مختلف وجود دارد بنابراین اندیشمندان حوزه و عناصر و نهادهای فرهنگی باید به این خلأ توجه کنند.

موسی‌پور با بیان اینکه فرهنگ از مقوله حرف نیست گفت: تدوین سند توسعه صنایع فرهنگی کار ارزشمندی بوده ولی گام نخست محسوب می‌شود و اگر توجه نکنیم گام اول بدون گام‌های دیگر ناچیز است.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ کنش رفتار عملی است و باید به این نکته توجه داشت که پیامبر اکرم(ص) تنها با حرف نتوانست در عربستان انقلاب ایجاد کند.

استاندار قم ادامه داد: کار فرهنگی را اشتباه گرفتیم، فکر می‌کنیم کار فرهنگی جنس حرف است ولی فرهنگ از جنس عمل است و اگر کار فرهنگی منجر به عمل نشود فرهنگ نیست.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید بیندیشند که کار فرهنگی انجام شده با میزان تاثیرگذاری آن کار متناسب باشد.

موسی‌پور با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ گفت: ارائه پیام‌های متناقض از سوی عناصر فرهنگی و تریبون‌دارها یکی از مشکلات این حوزه بوده و دستگاه‌های فرهنگی به تناسب وظایف و برداشت‌ها پیام‌هایی را به جامعه القا می‌کنند.

استاندار قم عنوان داشت: مشکلات فرهنگی ما نداشتن زیرساخت‌های فرهنگی و بودجه نیست و حقیقتا بودجه در بخش فرهنگ بالاست که البته باید بیش از این میزان باشد.

وی تدوین سند استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان قم را گامی مبارک دانست و افزود: باید به سراغ سایر گام‌ها رفت و همه اندیشه‌ها و فکرها از حوزه و دانشگاه‌ها جمع‌آوری شود تا زمینه گام‌های دیگر این طرح فراهم شود.

موسی‌پور با تاکید بر تشکیل ستاد مشترک فرماندهی عملیات فرهنگی گفت: اکنون در بخش فرهنگ فرماندهی واحد نداریم و فرماندهان مختلف وجود دارند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول