اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه صورت گرفت

پرده‌برداری از تمبر اختصاصی شهدای قوه قضائیه فارس

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از تمبر اختصاصی شهدای دستگاه قضایی فارس توسط رئیس کل دادگستری این استان و مسئولان عالی قضایی پرده‌برداری شد.

پرده‌برداری از تمبر اختصاصی شهدای قوه قضائیه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس، در آیین رونمایی از تمبر یادبود شهدای دستگاه قضایی استان فارس، با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای

هفتم تیر، به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی به تبیین شخصیت این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: شهید بهشتی از شخصیت‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی ایران و مجتهدی جامع‌الشرایط و عالمی اسلام‌شناس و مدیری توانمند بود که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت قوه قضائیه را بر عهده گرفت و پایه‌گذار تحولات عمده‌ای در دستگاه قضایی کشور شد.

ذبیح‌الله خدائیان به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قانون اساسی‌های جهان است که نقش شهید بهشتی در تدوین آن بی‌بدیل بود.

وی شهید بهشتی را سیاستمداری زبردست دانست که جریانات انحرافی مانند، لیبرال‌ها، کمونیست‌ها و منافقان را به خوبی تشخیص داده و با افشای ماهیت آنها از نفوذشان در ارکان نظام جلوگیری می‌کرد.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه سخنان خود شهید بهشتی را یک عالم اسلام‌شناس و یک مصلح روحانی ارزیابی کرد که با شیوه‌های صد درصد اسلامی و بدون پیروی از شیوه‌های غربی و یا التقاطی طالب اصلاح جامعه بود و از تهمت‌های دشمنان که به انحای مختلف سعی در تخریب چهره وی داشتند نهراسید و به این خاطر بود که امام (ره) فرمودند، شهید بهشتی خار چشم دشمنان اسلام بود.

خدائیان همچنین به بیان شخصیت شهید بهشتی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری او را شخصیتی استثنایی با ویژگی‌های برجسته می‌دانستند که با افراد دیگر متفاوت بود.

وی در ادامه ایام هفته قوه قضائیه و تقارن آن با اعیاد بزرگ شعبانیه را فرصت مناسبی برای تقدیر از ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدای دستگاه قضایی دانست.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود 9 نفر از شهدای دستگاه قضایی که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و در حوادث تروریستی منافقان در اوایل پیروزی انقلاب به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند پرده‌برداری و از مقام شامخ شهدا و خانواده شهیدان دانشجو، فقیهی، مهربان جهرمی، رکنی، اشراقی، پور عبدالهی، زرگری، نصیری، گل محمدی، تجلیل شد.

در این مراسم از قاضی صمد رستگار، قاضی علی فرهادی‌پور، قاضی سید رضا موسوی‌تبار، قاضی وحید بوشهریان و قاضی وحید اسدی به عنوان قضات نمونه استان فارس تجلیل شد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول