اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان:

کادرسازی انقلاب از اهداف اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی است

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان گفت: کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص یکی از اهداف مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

کادرسازی انقلاب از اهداف اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی قمری پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان منتخب شهرستان همدان و مربیان قرارگاه‌های دانش‌آموزان استان از پیشینه غنی اتحادیه انجمن‌های اسلامی سخن راند و اظهار داشت: این اتحادیه همراه و همگام با انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه داد و با اتصال به ولایت در طول دوره‌های مختلف در راه تحقق آرمان‌های اصیل نظام نقش بسزایی را ایفا کرده است.

وی حضور پررنگ و غیرتشریفاتی دانش‌آموزان در این اتحادیه را یکی از ویژگی‌های بارز آن برشمرد و ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در راستای اداره این تشکل ولایی انجام می‌پذیرد و در این میان دارای نقشی اصلی هستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان افزود: این مجموعه با نگاهی به سند چشم‌انداز 10 ساله خود، در پی تربیت مدیران فردای انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان متعهد در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی متناسب با معیارهای انقلاب و نظام است.

وی اظهار داشت: در همین راستا ایجاد طرح قرارگاه‌های دانش‌آموزی و شبکه فعال‌سازی در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته که فعالیت‌های خوبی در این راستا اجرایی شده است.

قمری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره ستارگان تابستانی گفت: این برنامه سال گذشته نیز برگزار شد که در مباحث مختلف توانست اعضای اتحادیه را زیر پوشش خود قرار دهد.

به گفته وی طی سال گذشته قرارگاه دانش‌آموزی شهرستان بهار از استان همدان به عنوان قرارگاه برتر و ممتاز ملی انتخاب شد که این مهم نشان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای استان دارد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان در ادامه به تبیین و تشریح اهداف قرارگاه دانش‌آموزی پرداخت و افزود: تثبیت شبکه دانش‌آموزی، برگزاری جلسات مختلف با منتخبان دانش‌آموزی، آموزش اعضای شبکه، تمرکز بر روی سیر تربیتی و منظومه فکری و عقیدتی اعضا با هدف به کمال رسیدن آنها از جمله اهداف پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

وی از تقویت جایگاه قرارگاه‌های دانش‌آموزی سخن گفت و ادامه داد: این مهم در راستای ایفای نقش اعضا در بعد جریان‌سازی در شرایط مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اجرایی می‌شود.

قمری اضافه کرد: ایجاد فضای بانشاط فعالیت‌های تربیتی و تشکیلاتی، تثبیت راهبری عملیات تربیتی، دستیابی به تحلیل مناسب از سطح عملکرد در قرارگاه از دیگر موضوعاتی است که مد نظر ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاهی با حضور اعضا گفت: این جلسات با 17 هدف تعیین شده هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود که دارای اثرات شایان توجهی بوده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف تحت عنوان محفل انس با قرآن، اعتکاف، هیئت انصارالمهدی، طرح اکرام خانوارهای نیازمند، برگزاری سرودهای انقلابی با عنوان "ققنوس" و... از جمله فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: امسال آیه شریفه یا ایهاالذین آمنوا اتقواالله و قولوا قولا سدیداً به عنوان محور کار اتحادیه معرفی شده که در همین راستا تفسیر این آیه و تمرکز بر روی ابعاد تربیتی آن و ترویج در میان اعضا و به تبع آن جامعه در دستور کار قرار دارد.

قمری در ادامه از معاون سیاسی- امنیتی استاندار خواست تا در بحث فعالیت‌های ورزشی این اتحادیه حمایت لازم را داشته باشد چراکه این مبحث تا حدودی مغفول مانده است.

وی مطالبه‌گری از مسئولان را به عنوان یکی از رویکردهای اساسی اعضای این اتحادیه خواند و ابراز داشت: این مهم در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و رفع مشکلات صورت می‌پذیرد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به این مجموعه چشم امید دارند، افزود: تمام تلاش ما در راستای تحقق فرمایشات گرانبهای رهبر فرزانه انقلاب است.

وی خواستار ایجاد دبیرخانه 30 مهر در همدان شد و اظهار داشت: تشکیل این مهم در شورای برنامه‌ریزی همدان از موضوعاتی است که باید مطرح و رسمیت یابد.

قمری در پایان سخنانش قیام سی‌ام مهرماه سال 57 دانش‌آموزان همدان را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانش‌آموزان همدان در این تاریخ علیه رژیم شاهنشاهی به پا خاستند و همین قیام اثرگذار زمینه‌ساز قیام 13 آبان 57 شد.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول