اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

صنایع‌دستی در صدور فرهنگ انقلاب ایران تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: صنایع‌دستی در صدور فکر و فرهنگ انقلابی ایران می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

صنایع‌دستی در صدور فرهنگ انقلاب ایران تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر پورجمشیدیان در جمع هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم اظهار کرد: در تولید صنایع‌دستی باید ارزش‌های اسلامی مدنظر قرار گیرد به طوری که نشان‌دهنده فرهنگ غنی اسلامی ما باشد.

وی افزود: می‌توان برخی ارزش‌های عمیق فرهنگی، اسلامی و انقلابی‌مان را در آثار صنایع‌دستی بروز داده و از این طریق این ارزش‌ها را به جامعه بین‌المللی بسط دهیم.

پورجمشدیان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه صنایع‌دستی، اظهار کرد: این هنر- صنعت به دلیل اینکه در زمانی کم و هزینه‌ای پایین تولید شود می‌تواند مشکلات موجود در حوزه اشتغال کشور را رفع کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در نوع خود بی‌نظیر بود و تا به حال در این سطح برگزاری چنین نمایشگاهی سابقه نداشته است.

پورجمشدیان  افزود: استقبال گسترده‌ای که مردم از این نمایشگاه کرده‌اند نیز نشان از ظرفیت‌های این بخش دارد و می‌تواند تاثیر مستقیمی در ارتقای تولید و فرهنگ داشته باشد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: جمع شدن آثار مختلف از استان‌های کشورمان در این نمایشگاه قدم خوبی بود که ضمن مبادله فرهنگی موجب آشنایی مردم با فرهنگ و هنر اقوام مختلف شد.

وی با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی استان، تاکید کرد: توسعه صنایع‌دستی در توسعه گردشگری هم نقش موثری دارد و مسئولان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

پورجمشیدیان تاکید کرد: صنایع‌دستی می‌تواند انتقال‌دهنده فرهنگ عمیق کشور ما باشد بنابراین باید زمینه صادرات این صنایع را فراهم کنیم.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول