اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 15 کشور اسلامی در رشت

نشست کشورهای اسلامی در علم و فناوری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری نشست 15 کشور اسلامی با پارک علم و فناوری گیلان در یکم شهریور امسال خبر داد و گفت: این نشست درباره حوزه علم و فناوری است.

نشست کشورهای اسلامی در علم و فناوری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه امنیت IT در مرکز رشد پارک علم و فناوری این شهرستان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر اداره‌ها، موسسات و شرکت‌ها در صدد استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی‌های روز دنیا به منظور راحتی بیشتر مشتریان و کارمندان خود برآمده‌اند که به آن دولت الکترونیک می‌نامند.

وی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان به پایان رسیده، افزود: تحویل قطعی آن به استانداری به‌زودی انجام می‌شود.

این مسئول، تدوین سند مذکور را یکی از بهترین اسناد مطالعه شده خواند و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پارک علم و فناوری گیلان با داشتن 20 مرکز دانشگاهی و دفاتر شکوفایی خلاقیت در استان دارای یک شبکه برای ساماندهی افراد دارای فکر و ایده است تا در صورت ارائه ایده‌های مطلوب حمایت‌های لازم صورت گیرد.

متقی‌طلب، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از رسالت‌های پارک علم و فناوری دانست و گفت: پارک علم و فناوری گیلان مجری فن بازار ایران نیز هست و دبیرخانه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی وابسته به کامستک در این پارک مستقر است.

این مسئول از برگزاری نشست 15 کشور اسلامی با پارک علم و فناوری گیلان در رشت در یکم شهریور امسال خبر داد و ابراز داشت: برگزاری این نشست در گیلان پیامدهای مثبتی برای استان دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، برخی از خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه امنیت IT گیلان را برشمرد و یادآور شد: تست نفوذ پذیری، ارزیابی برنامه‌های کاربردی، مشاوره و نظارت در طرح‌ها و پروژه‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات از جمله سرویس‌های این آزمایشگاه است. 

وی، طراحی و تولید نرم‌افزار در حوزه امنیت و ضد امنیت، مشاوره و نظارت در طرح‌ها و پروژه‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات، آموزش مباحث تخصصی امنیت اطلاعات برگزاری دوره‌های آموزشی هکرهای قانونمند، دوره آموزشی و مقابله با تهدیدات فضای سایبر، برگزاری دوره‌های آموزشی نرم‌افزار و رهگیری حملات و تخلفات امنیتی در حوزه IT را از دیگر سرویس‌های آزمایشگاه امنیت ذکر کرد.

متقی‌طلب، طراحی و تولید بد افزارهای سفارشی، آنالیز و تشخیص بد افزارها، ارائه راهکارهای جامع امنیت شبکه و اطلاعات، طراحی و پیاده‌سازی سیاست‌ها و روال‌های امنیتی را از دیگر سرویس‌های آزمایشگاه مذکور عنوان کرد و افزود: امروز اگر رایانه به هر نحوی به شبکه جهانی اینترنت متصل باشد هزاران نفوذگر در تلاش برای خرابکاری در سیستم و دستیابی به اطلاعات حساس افراد هستند که در این راستا تست نفوذ برای امنیتی که سیستم‌های اطلاعاتی سازمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد یک راهکار است و مدیران سیستم‌ها را در شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم‌ها یاری می‌کند تا پیش از آنکه مورد سوء استفاده نفوذگران قرار گیرد برطرف شوند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، تصریح کرد: آزمایشگاه امنیت در راستای تحقیق امنیت نرم‌افزارهای کاربردی مواردی مانند مدل سازی تهدیدات در راستای شناسایی و تحلیل کسب و کار ایمن، چرخه تولید نرم‌افزار امن و ارزیابی برنامه‌های وب، کاربردی و فرایندهای ممیزی کد برنامه را ارائه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به نیاز ساختارهای اطلاعاتی و ارتباطی به امنیت از مراحل ابتدایی آغاز پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره با متخصصان با تجربه در این زمینه را ضروری خواند و گفت: با وجود بهبود امنیت در سازمان‌ها در سال‌های اخیر، همچنان نمی‌توان از رفع تمام نواقص موجود در سیستم اطمینان کامل داشت.

وی، به برگزاری دوره‌های آموزشی هکرهای قانونمند اشاره کرد و ادامه داد: تکنیک‌های هکینگ شامل راه‌ها و روش‌هایی است که در برنامه‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که کارهایی فراتر از آنچه از آنها انتظار می‌رود را در راستای سیاست‌ها و پروسه‌های امنیتی انجام دهند.

متقی‌طلب، متذکر شد: این دوره‌ها افراد شرکت کننده را با چک لیست‌های امنیتی آشنا می‌کند و توانایی بررسی سیستم امنیتی موجود، ابزار شناسایی نقاط ضعف سیستم و تمام متدولوژی‌های تعیین وضعیت امنیت یک سازمان توسط تست‌های نفوذ را به افراد اعطا می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، درباره برگزاری دوره‌های آموزشی و مقابله با تهدیدات فضای سایبر در آزمایشگاه امنیت IT گیلان، اذعان داشت: این دوره‌ها به صورت تخصصی و عمومی به منظور افزایش سطح آگاهی امنیتی بین مدیران و کارکنان سازمان‌ها و افراد فعال در زمینه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول