اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبادل تجربیات طرفین

تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد

خبرگزاری فارس: به منظور تبادل تجربیات مابین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند عصر امروز نهمین تفاهم‌نامه همکاری میان پارک و علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی بین این پارک و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منعقد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در این جلسه با اشاره به تجربیات پارک و دانشگاه علوم پزشکی در انجام فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی اظهار داشت: این تفاهمنامه به منظور عمق بخشیدن به همکاری‌های میان طرفین منعقد می‌شود.

محمد رضا دوستی با اشاره به موضوعات تفاهمنامه مذکور تصریح کرد: تعمیق و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فنی بین این دو نهاد، توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای مشترک و همکاری در زمینه انتشار کتب و نشریات علمی و تخصصی از جمله موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای مرتبط با نوع فعالیت‌های طرفین و انجام پروژه‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی به صورت مشترک از دیگر موضوعاتی است که در آن به توافق رسیده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به منظور تحقق همکاری طرفین در زمینه‌های گوناگون پژوهشی و فنی، کمیته مشترک همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فنی با حضور دو نماینده از طرف پارک علم و فناوری و دو نماینده از طرف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تشکیل می‌شود.

دوستی سپس به تبیین وظایف پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در تفاهمنامه مذکور پرداخت و ابراز داشت: انجام مطالعات کاربردی و نیاز سنجی آموزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، همکاری با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی و اجرایی، اجرای دوره‌های آموزشی توافق شده و استفاده از تخصص و دانش فنی اعضای هیئت علمی دانشگاه در ارائه خدمات فنی و تخصصی به پارک از جمله وظایف پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد عناوین دوره‌های تخصصی مورد نیاز استان به کمیته‌ مشترک به منظور برنامه‌ریزی دوره‌ها، همکاری در انجام هر گونه کمک‌های فنی و تخصصی و اجرای پروژه‌هایی ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از کلیه مخترعین، صاحبان ایده و هسته‌های فناوری معرفی شده از طرف دانشگاه با رعایت ضوابط پارک‌های علم و فناوری از دیگر وظایف پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی در قبال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند که در این تفاهم نامه آنها اشاره شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی اذعان داشت: کلیه همکاری‌ها میان دو نهاد مذکور در خصوص موضوعات مشخص و مورد توافق طرفین در قالب قراردادهای جداگانه در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با رعایت ضوابط طرفین به تصویب خواهد رسید.

دوستی ادامه داد: قبل از آغاز هر گونه برنامه یا همکاری خاص، تمامی جزئیات مالی می‌بایست مورد بحث، تبادل نظر و توافق طرفین قرار گیرد تا با توجه به منابع تخصیص یافته اقدامات اجرایی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص سایر مواردی که در این تفاهم نامه پیش بینی نشده است ولی می‌تواند به لحاظ تعمیق و گسترش فعالیت‌های مشترک مورد توجه طرفین باشد، توافق‌هایی در آینده میان طرفین صورت گرفته و برای پیگیری موضوعات مورد توافق، جلسات مشترک به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به وظایف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در قبال پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کمک در تدوین محتوای دوره‌های آموزشی توافق شده، همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی و در اولویت قرار دادن پارک علم و فناوری در اجرای طرح‌های پژوهشی، کاربردی و قراردادهای مرتبط از جمله وظایف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این تفاهم نامه هستند.

قاسم کریمی ادامه داد: اعلام و در اولویت قرار دادن شرکت‌ها یا افراد معرفی شده توسط پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی جهت اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی و همکاری در برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی از لحاظ مالی و علمی از دیگر وظایف دانشگاه علوم پزشکی به شمار می‌روند.

وی همکاری و مشارکت در جهت چاپ، تالیف، ترجمه و گردآوری کتب و همکاری در جهت راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور وابسته به پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی، در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را از دیگر وظایف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانست.

یادآور می‌شود که این تفاهمنامه از تاریخ امضاء به مدت سه سال اعتبار داشته و در صورت توافق طرفین در پایان مدت همکاری، قابل تمدید است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول