اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد:

کمیته امداد استان یزد 7 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان از ایجاد 7 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در استان یزد خبر داد.

کمیته امداد استان یزد 7 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمد اکبری صبح امروز در دیدار با امام جمعه ابرکوه از متفاوت شدن رسالت این نهاد در دهه چهارم انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: با پیروزی انقـلاب شکوهمند اسلامی، لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های نظام اسلامی قرار گرفت و 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) که سابقه شکل‌گیری آن به سال‌های قبل از انقلاب بر می‌گشت به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357 تاسیس شد.

* حمایت از محرومان اولویت اصلی کمیته امداد است

وی افزود: فعالیت‌های این نهاد در ابعاد مختلف است که حمایت از محرومان یکی از این بخش‌هاست و برخی از مهم‌ترین اهداف آن تلاش در تامین حداقل نیازهای اساسی و بهبود شاخص‌های زندگی خانواده‌های فاقد درآمد یا درآمد ناکافی، حمایت از نیازمندان زیر پوشش در برابر مشکلات ناشی از بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، بسیج امکانات و توانایی‌های بالقوه و بالفعل در راستای تحقق عدالت اجتماعی،رسیدگی به نیازهای فوری و ضروری نیازمندان زیر پوشش در راستای کاهش شکاف طبقاتی و تامین رفاه عمومی در حد امکانات است.

* کمیته امداد به سمت توانمندسازی محرومان پیش می‌رود

اکبری عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد، امور توانمندسازی محرومان است که با هدف سالم‌سازی فضای فرهنگی و اعتقادی خانواده‌های زیر پوشش و رفع آسیب‌ها، تقویت و هدایت استعدادهای برجسته و بالقوه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت، ترویج روحیه و فرهنگ کار و وجدان کاری بین خانواده‌های محرومان، فراهم آوردن امکانات لازم برای خود اتکا کردن افراد زیر پوشش و نیازمندان موردی و ایجاد فرصت‌های اشتغال انجام می‌شود.

وی افزود: اعتمادسازی و جلب مشارکت‌های مردمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های واحد مشارکت‌های مردمی کمیته امداد است که با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و با بسیج مردمی و بهره‌مندی از همدلی‌ها، توانایی‌ها و منابع عظیم مردمی در راستای مبارزه با فقر و محرومیت به اجرا در می‌آید که گسترش و عمق بخشیدن به روحیه تعاون و مشارکت‌های عمومی را به دنبال دارد.

* ایجاد 7 هزار فرصت شغلی جدید

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد با اشاره به متفاوت شدن برنامه‌های این نهاد در دهه چهارم انقلاب، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان یزد نسبت به استان خراسان جنوبی که محل خدمت قبلی من بود با توجه به صنعتی بودن، نرخ بیکاری پایین است و این مسئله کار کمیته امداد را بسیار راحت کرده همچنین عزت نفس بالای مردم این استان نیز یاری‌رسان برنامه‌های امداد است.

وی افزود: رسالت این نهاد در دهه چهارم انقلاب متفاوت شده و بر روی توانمندسازی خانواده‌ها در ابعاد مختلف به ویژه بعد فرهنگی به عنوان زیرساخت، بخش حمایتی در مسکن و بحث اشتغال تأکید شده که دو بخش مسکن و اشتغال در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار داده شد و کارهای خوبی نیز انجام شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال در سال گذشته 7 هزار فرصت شغلی در استان یزد ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی به ایجاد اشتغال از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی همچنین کاریابی پرداخته‌ایم، افزود: در سال گذشته همچنین در قالب کاریابی 2 هزار نفر در استان یزد مشغول به کار شده‌اند.

اکبری اظهار داشت: در بحث حمایتی نیز از بحث خدمت مستمری و فرسایشی به خدمات تک خدمتی و چند خدمتی روی آورده‌ایم و با طرح پالایشی که در کشور انجام شده به سمت نظام‌مندسازی پیش می‌رویم.

وی افزود: کمیته امداد به توسعه مشارکت‌های مردمی نیز بها می‌دهد و 27 درصد از سرجمع منابع این نهاد را منابع مردمی تشکیل می‌دهد که در استان‌های مختلف متفاوت است.

اکبری یادآور شد: بر اساس چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه این بحث در ابعاد مختلف پیگیری می‌شود که یکی از این مباحث، صدقات به عنوان قدیمی‌ترین طرح‌های امداد همچنین طرح‌های جدید است که باید بر روی آنها کار فرهنگی کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان ابرکوه در بحث توانمندسازی همچنین حوزه مشارکت‌های مردمی جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است.

* جابجایی‌ها باید ارزش افزوده داشته باشد

اکبری اظهار داشت: اعتقاد دارم جابه‌جایی مدیران باید برای مردم ارزش افزوده داشته باشد و تلاش می‌کنم با همکاری همکاران و مشاوره با مسئولان و به ویژه ائمه جمعه به عنوان بازوان قدرتمند کمیته امداد در این راستا گام بردارم.

* دولت به کمیته امداد اعتماد دارد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: با توجه به اعتمادی که دولت به کمیته امداد دارد، بسیاری از تکالیف دولت را انجام می‌دهیم و همکاری تنگاتنگی با شورای عالی اشتغال داریم.

وی افزود: از لحاظ کمی و کیفی و با نظارت قوی توانسته‌ایم اشتغال‌های پایداری باشیم.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول