اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ثمردهی مذاکرات با 1+5 زمان‏بر است/نیاز، غرب را به میز مذاکره کشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اعتقاد بر اینکه نیاز غرب را به میز مذاکره کشانده است، ثمردهی مذاکرات با 1+5 را امری زمان‏بر خواند.

ثمردهی مذاکرات با 1+5 زمان‏بر است/نیاز، غرب را به میز مذاکره کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در جمع مردم دماوند اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در موقعیتی قرار گرفته که دشمن مجبور به حل مشکلات خود از طریق کشورمان است.

وی ادامه داد: این حضور غرب در پای میز مذاکرات با ایران برای دشمنان کار بسیار دشواری قلمداد می‏شود، چراکه این مهم با آن هیمنه و قدرت‏نمایی همیشگی غربی‏ها سازگار نیست.

علاءالدینی اضافه کرد: این رویارویی در صحنه گفت‏وگو در فضایی بدون پیش‏شرط به سبب جبری است که غرب در آن گرفتار آمده است.

به گفته امام جمعه دماوند، دنیای غرب امروز به لحاظ سیاسی و اقتصادی تحت شدیدترین فشارهای دهه‏های اخیر قرار دارد. از این رو، به جرأت می‏توان گفت که جهان غرب به مذاکره با ایران اسلامی نیازی حیاتی دارد و به تداوم آن ملزم است.

علاءالدینی، ایرانیان را مردمانی بصیر خواند و افزود: خوشبختانه ایران اسلامی از دیرباز تا کنون به خاستگاه مردمانی بصیر و آگاه شهره همه جهان بوده و هست.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بنابراین، مردم آگاه به هیچ عنوان از خط مقاومت ترسیمی از سوی رهبر فرزانه انقلاب منحرف نمی‏شوند.

وی اضافه کرد: هدف نخست دشمنان انقلاب اسلامی دوری جریان حق‏طلبانه مردم ایران از حقوق مسلم خود و تداوم حاکمیت استعمارگرانه آنها بر جهان است.

علاءالدینی، پیشنهادهای غرب به ایران در خصوص توقف غنی‏سازی 20 درصدی اورانیوم در قبال تحویل قطعات هواپیمای مسافربری را به مبادله "شکلات" با "معادن جواهرات" تشبیه کرد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اما به حول قوه الهی گروه مذاکره‏کننده ایرانی در جریان مذاکرات 1+5 از بدنه انقلاب و بطن جامعه اسلامی انتخاب و به چنین نظرات گاه مضحک توجه نمی‏کند.

* عفاف و حجاب در دماوند نیازمند توجه بیشتری است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند همچنین از برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این راهپیمایی در راستای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف صورت گرفت.

وی ادامه داد: حجاب، ماندگارترین میراث حضرت فاطمه زهرا (س) دخت نبی مکرم اسلام (ص) و از اصلی‏ترین عوامل بقای بنیان خانواده است.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند برای گرامیداشت یاد و خاطره بانوانی که در واقعه مسجد گوهرشاد با چادرهای مشکی در مقابل ایادی رژیم سفاک پهلوی و توطئه‏های ضددینی رضاخانی به پا خاستند، این مراسم را برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: علاوه بر این، شهرستان دماوند در ایام گرم سال مرکز پذیرش اقشار مختلف مهاجران با فرهنگ‏های گوناگون است.

وی ادامه داد: بنابراین برگزاری چنین راهپیمایی عظیمی می‏تواند به نزدیکی فرهنگ مهاجران به فرهنگ اصیل و همراه با عفاف و حجاب مردمان سرزمین دارالمؤمنین منتهی شود.

به گفته علاءالدینی، گاه ممکن است بدنه فرهنگی و دینی منطقه دماوند به واسطه آب و هوای مطبوع از سوی برخی هنجارشکنان با آسیب‏هایی مواجه شود.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اما ایجاد فضاهای فرهنگی در رابطه با عفاف و حجاب می‏تواند راهی برای رفع این آسیب‏های اجتماعی شمرده شود.

وی اضافه کرد: مجموعه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند به دلیل دغدغه‏ای که نسبت به فرهنگ این خطه دارند بر برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب تاکید بسیاری دارند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول