اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

دشمنان در مذاکرات 1+5 بی‌منطق هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قزوین گفت: دشمنان امروز در مذاکرات 1+5 حرف حساب و منطقی ندارند.

دشمنان در مذاکرات 1+5 بی‌منطق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های این‌ هفته نماز جمعه شهرستان قزوین که در مسجد‌النبی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان نمی‌توانند ببینند که کشوری انقلاب کرده و مستقل شده و همچنین دشمنان به بهانه اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت اسلحه است، می‌خواهند جلوی پیشرفت علم فناوری هسته‌ای ایران را بگیرند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب نیز ساخت اسلحه هسته‌ای را جایز ندانسته است ولی دشمنان با عنوان مذاکرات 1+5 می‌خواهند مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران شوند.

پاسداران حافظان ارز‌ش‌های انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه شهرستان قزوین پاسداران را حافظان ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: روز پاسدار مصادف با سوم شعبان سالروز ولادت حسین ابن علی (ع) شده است و این روز و هفته پاسدار را به تمامی پاسداران کشور تبریک می‌گویم.

باریک‌بین با بیان اینکه پاسداران ادامه‌دهندگان راه سیدالشهدا هستند، افزود: سیدالشهدا مظلومیت خود را به جهانیان ثابت‌ کرد و ریشه حکومت بنی‌امیه را پایه زد و برادران پاسدار نیز نقش پاسداری ارزش‌های اسلامی را داشته‌اند و تاکنون نیز این مهم را با گستردگی ادامه داده‌اند.

وی اضافه کرد: پاسداران زیادی در راه اسلام و میدان‌های نبرد به شهادت رسیده‌اند و همراه با مردم پیرو امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای بوده‌اند.

باریک‌بین خاطرنشان کرد: پاسداران همانند سایر نیروهای مسلح از جمله ارتش، نیروی انتظامی و بسیج، قدرت‌مند توانسته‌اند رعب و وحشت در دل دشمنان بیاندازند، همان‌گونه که قرآن بر این موضوع تأکید دارد.

امام جمعه شهرستان قزوین عنوان کرد: امروز جوانان فداکار اسلام همواره در میدان نبرد با دشمنان هستند و فعالیت‌های آنان را خنثی می‌کنند.

جانبازان شهیدان زنده هستند

باریک‌بین از جانبازان به عنوان شهیدان زنده یاد کرد و گفت: جانبازان شهیدان زنده هستند با این تفاوت که کار آن‌ها سخت‌تر است و مقاومت بیشتری را می‌طلبد به‌ویژه جانبازانی که با درصد بالایی جانباز شده‌اند.

وی اذعان کرد: برای جانبازان دیدن مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از نظر روحی دردآور است و آن‌ها را آزار می‌دهد.

شهید بهشتی یار صدیق امام راحل (ره) بود

باریک‌بین با اشاره به اینکه آیت‌الله شهید دکتر بهشتی فردی مجاهد و سخت‌کوش بود، اظهار کرد: هفتم تیرماه یادآور شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان است که در راه اسلام به شهادت رسیدند.

امام جمعه شهرستان قزوین بیان کرد: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی مردی عالم، بصیر، توانمند و مجاهد بود و در تدوین قانون اساسی زحمات بسیار زیادی کشید.

قضاوت شغل انبیاست

باریک‌بین با اشاره به ریاست آیت‌الله شهید دکتر بهشتی بر قوه قضائیه تصریح کرد: هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی در سالروز شهادت ایشان در تقویم ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی قضات برای امنیت مردم تلاش می‌کنند، عنوان کرد: قضاوت شغل انبیاست و قضات جایگاه بزرگی دارند تا جایی که خداوند حضرت داود نبی‌الله را قاضی کرد.

باریک‌بین ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند "قوه قضائیه باید مرجع مردم و مظلومان باشد"، قوه قضائیه نیز با مفاسد به شکل کاملا قاطعانه برخورد می‌کند.

قوه قضائیه قاطعانه با مفسدان برخورد کند

امام جمعه شهرستان قزوین با تأکید بر اینکه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی برخورد کند، عنوان کرد: امیدواریم قوه قضائیه قاطعانه و با فراگیری کامل با مفسدان اقتصادی برخورد کند و آن‌ها را بسزایی اعمالشان برساند و در نتیجه موجب آرامش مردم شوند.

باریک‌بین اضافه کرد: طبیعت کار قوه قضائیه مرکزیت رسیدگی به شکایات مردم است، زیرا شیاطین برای رسیدن به منافع نامشروع از راه‌های مختلف سعی در نفوذ در این تشکیلات دارند و بنابراین مأموران باید مواظب نفوذ این شیاطین باشند.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستان خطاب به خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند تا فرزندانشان به طور صحیح از این تعطیلات تابستانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول