اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جوان یزدی دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری ساخت

خبرگزاری فارس: یک مخترع یزدی موفق به ساخت "دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری" شد و در جشنواره کشوری جوان ایرانی، حائز مقام سوم شد.

جوان یزدی دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری ساخت

احسان دهقانی، مخترع یزدی و دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از آنجا که پرستاران در شیفت کاری خود مراقبت چند بیمار را عهده دار هستند و باید وضعیت بیماران را کنترل کنند، این دستگاه طراحی شد تا سرعت چکیدن قطرات سرم به وسیله مانیتور به پرستار نشان داده شده و امکان نظارت کنترلی بر میزان تزریق مایع سرمی همزمان محیا شود.

وی افزود: این دستگاه قابلیت این را دارد که سرعت چکیدن قطرات سرم از 10 قطره در یک دقیقه تا 120 قطره در یک دقیقه را تنظیم کند.

دهقانی خاطرنشان کرد: ایده این اثر از آنجا نشأت گرفت که علت بیش از 70 درصد مراجعان همراهان بیمار به ایستگاه‌های پرستاری برای بررسی وضعیت سرم بیمار آنهاست.

این مخترع  و نخبه یزدی بیان کرد: "دستگاه سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری" توسط شرکت تعاونی دانش‌بنیان دایا قابلیت تولید انبوه را در آینده نزدیک در کشور خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پرستاری در سال جاری گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است.

وی جایگاه رشته مدیریت را در بخش بهداشت و درمان مثبت و اثربخش دانست و افزود: فضای مثبت آموزشی پژوهشی در کنار روحیه حمایتی مسئولان دانشگاه، آینده درخشان و پیشگامی را برای دانشجویان این رشته در یزد متصور ساخته است.

دهقانی یادآور شد: به کارگیری از روشهای جدید در فرآیند ارائه خدمات سهولت انجام امور و تقلیل پاره‌ای از وظایف کاربران را سبب شده و در نهایت مدیریت الکترونیکی را موجب می‌شود.

احسان دهقانی دانشجوی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین  نفر برتر جشنواره خوارزمی سال 1386 و دارای چند گواهی ثبت اختراع از جمله، دستگاه آنتی بیوتیک الکترونی است.

این جوان موفق یزدی در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) یا جشنواره جوان ایرانی با حضور نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، مسئولان وزارت آموزش و پروش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سایر حوزه‌های مربوطه تجلیل شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول