اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شیراز:

طرح ترافیک برای شهرداری ایجاد هزینه‌ می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخلاف تصور برخی افراد، اجرای طرح ترافیک برای شهرداری درآمدزا نیست بلکه ایجاد هزینه می‌کند.

طرح ترافیک برای شهرداری ایجاد هزینه‌ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی زحمتکش بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه برخی عنوان می‌کنند اجرای طرح ترافیک برای کسب درآمد است از هیچ منطقی برخوردار نیست چرا که تنها پولی که در این طرح دریافت می‌شود از معدود خودروهایی است که به هر دلیلی می‌خواهند در روز خاصی از شمول طرح زوج و فرد خارج شوند.

وی تصریح کرد: دریافتی از این معدود خودروها برای افزایش پایبندی به طرح صورت می‌گیرد و در عمل هزینه‌های اجرای این طرح برای شهرداری بسیار بیشتر از مستثنیات آن است.

زحمتکش با اشاره به پاره‌ای صحبت‌ها درباره احتمال به تعویق افتادن طرح ترافیک به بعد از ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این طرح را شورا تصویب کرده و فرمانداری نیز تایید کرده است؛ از این رو همان‌گونه که در معابر، بر روی پل‌های عابر پیاده و صدا و سیما بارها اطلاع‌رسانی شده، طرح در زمان مقرر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای ترافیک یا هر فرد دیگری نظری داشت باید در این دو ماه که از اعلام اجرای طرح می‌گذرد، بیان می‌کرد.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارد و با هماهنگی نیروی انتظامی در موعد مقرر به نحو احسن اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در ماه مبارک رمضان طرح ترافیک متوقف شود قابل بحث است اما این امر خللی در کلیت اجرای آن ایجاد نمی‌کند.

زحمتکش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد کم اعضای شورا که بار دیگر با غیبت معصومه زارع و خروج اعتراضی یک عضو دیگر در جلسه علنی همراه شد، اضافه کرد: براساس تبصره ذیل ماده هشت نامه‌ای به مراجع ذی‌صلاح نوشتم چرا که بنابر قانون هرگاه عضوی از شورا به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه حضور نیابد تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه زمان ببرد عضو علی‌البدل در جلسات حضور پیدا می‌کند.

به گفته وی، دعوت از عضو علی‌البدل از اختیارات رئیس شورا است اما به سبب حرمتی که وی برای مراجع ذی‌صلاح قائل است منتظر دریافت پاسخ نامه مانده که تاکنون به دلیل تعلل مشکلات بسیاری را برای شورا ایجاد کرده است.

زحمتکش حتی از بیان این موضوع در دیدار با وزیر کشور و دستور وی مبنی بر لزوم مشخص شدن وضعیت خبر داد.

به گزارش فارس، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی مهدی خانی پیش از ترک جلسه عنوان کرد که دادگاه وضعیت دو عضو شورای شهر را مشخص کرده و به زودی این افراد به صحن شورا باز می‌گردند.

همچنین استاندار فارس چند روز پیش به خبرنگاران گفته بود که شورای ترافیک استان فارس باید طرح محدوده ترافیکی شهر شیراز را بپذیرد و در غیر این صورت طرح قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول