اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماهه نخست امسال

واحدهای صنفی متخلف در جیرفت 727 میلیون ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت گفت: میزان جریمه واحدهای صنفی متخلف در امور کالا و خدمات و بهداشتی این شهرستان 727 میلیون ریال است.

واحدهای صنفی متخلف در جیرفت 727 میلیون ریال جریمه شدند

محمد مشایخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: تعداد پرونده‌های وارده تخلفات کالا و خدمات واحدهای صنفی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان در سه ماه نخست سال جاری 550 فقره است.

وی افزود: از این تعداد پرونده تخلف تاکنون 537 فقره آن مختومه شده است.

مشایخی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تخلفات واحدهای صنفی در امور بهداشتی نیز در سال جاری 28 فقره است که برای تمام آنها حکم صادر و مختومه شده‌اند.

وی ابراز داشت: تعداد پرونده‌های وارده اجرای احکام در این مدت نیز 149 فقره است.

مشایخی عنوان کرد: میزان جریمه واحدهای صنفی متخلف در امور کالا و خدمات 710 میلیون و 644 هزار و 500 ریال است که از این میزان 593 میلیون و 535 هزار و 500 ریال وصول شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت گفت: همچنین میزان جریمه واحدهای صنفی در امور بهداشتی نیز 17 میلیون و 600 هزار ریال است.

مشایخی بیان داشت: از این میزان جریمه در سال جاری 16 میلیون و 100 هزار ریال وصولی داشته است.

وی اذعان داشت: وصولی پرونده‌های قاچاق کالا در اردیبهشت ماه سال جاری نیز 47 میلیون و 160 هزار و 196 ریال است.

مشایخی با توجه به سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خاطر نشان کرد: باید در راستای فرمایش مقام عظمای ولایت به نام و نشان کالای ایرانی احترام گذشته شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس با افرادی که به فروش و توزیع اقلام خارجی مبادرت می‌کنند، برخورد قاطع صورت گرفته و جریمه می‌شوند.

مشایخی بیشتر تخلفات را مربوط به واحدهای صنفی خواروبار فروشی دانست و تصریح کرد:‌ عدم درج قیمت و صدور فاکتور و همچنین گرانفروشی از جمله بیشترین تخلفات انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بعضی واحدهای صنفی از آگاهی خاصی نسبت به نگهداری و فروش کالاهای خارجی برخوردار نبوده، باید رسانه‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند تا این افراد در این زمینه متضرر نشوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول