اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حراست شهرداری شیراز خبر داد

شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری در شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حراست شهرداری شیراز گفت: گلوگاه‌های فساد اداری شهرداری شناسایی و آسیب‌شناسی می‌شوند.

شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری در شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه ریاست دفتر شهردار شیراز، علیرضا جمشیدی از تشکیل ستاد ارتقـای سلامت اداری شهرداری شیراز خبر داد و با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلی نظام و هدایت عملکرد شهرداری از جمله اهداف این ستاد است، اظهار داشت: با اجرای کامل برنامه‌های این ستاد بسترهای خدمات شهرداری متحول و شهروندان شاهد ارتقای کیفی خدمات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد، شهرداری را به سازمانی مشتری‌مدار و خودکنترل تبدیل کرده و زمینه افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مردم را بیش از بیش فراهم می‌آورد.

این عضو ستاد ارتقای سلامت اداری شهرداری شیراز در تشریح وظایف این ستاد گفت: تدبیر اجرایی دستورالعمل‌ها و تعیین شیوه‌های مرتبط، اتخاذ سیاست‌های راهبردی و ترویج فرهنگ سازمانی از جمله وظایف این ستاد است.

جمشیدی شفاف‌سازی امور، شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری و آسیب‌شناسی آن را برخی دیگر از وظایف این ستاد عنوان کرد.

وی ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم، تدوین شاخص‌ها و چک لیست‌های مرتبط با سلامت اداری به منظور ممیزی ارزیابی، کنترل و نظارت لازم به عملکرد شهرداری و واحدهای تابعه آن را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد و اضافه کرد: ستاد ارتقای سلامت اداری در تقدیر و تشویق مدیران و کارکنان موفق شهرداری، تعیین و انتصاب بازرسان به منظور مقابله با ناهنجاری‌های اداری، وظایف ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ابلاغ شهردار شیراز معاون برنامه‌ریزی شهرداری و مدیر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شهرداری به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر این ستاد معرفی و جمعی از مدیران تخصصی و نظارتی شهرداری و همچنین کارشناسان مرتبط نیز به عنوان اعضای این ستاد تعیین شدند.

مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام اداری را در 26 بند ابلاغ کرده‌اند و علاوه بر آن بر اساس مصوبه هیئت دولت تمام دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی باید ستادی به نام ستاد ارتقای سلامت اداری داشته باشند تا سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت مجموعه را به منظور سالم‌سازی فضای سازمانی و همچنین تسهیل و سلامت ارائه خدمات عهده‌دار شوند.

به گزارش فارس، سال‌ها است که عواملی همواره از دیدار افراد مطلع و آگاه به مسائل ریز و درشت شهرداری شیراز با شهرداران این شهر به ویژه شهردار فعلی شیراز، با شیوه‌های مختلف جلوگیری می‌کنند.

بی‌تردید ترس و وحشت این عوامل نامرعی، از روشن شدن بسیاری از حقایق است که می‌تواند منافع شخصی و شبکه‌ای آنان را به خطر بیاندازد.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در شیراز نیز تاکنون موفق نشده‌اند تا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شهردار شیراز به مسائل و مشکلات این شهر بپردازند و سؤالات و خواسته‌های شهروندان را مطرح کنند و ناگفته‌های فراوانی را با وی در میان بگذارند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول