اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

29 هزار دام ریگان علیه آبله مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 29 هزار رأس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

29 هزار دام ریگان علیه آبله مایه‌کوبی شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه بیماری آبله یک بیماری ویروسی دام و این ویروس از دسته پاکس است، اظهار داشت: بیماری آبله سبب بروز آبله گوسفندی و بزی در دام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیماری از دسته بیماری‌های مسری در دام تلقی می‌شود و پوست حاوی ویروس در انتقال این بیماری نقش دارد، بیان داشت: انجام اقدامات بهداشتی، رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به کنترل ورود و خروج دام در کنترل و پیشگیری از این بیماری تأثیرگذار است.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری انجام واکسیناسیون‌های منظم دام است به همین منظور شبکه دامپزشکی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به مایه‌کوبی 9 هزار و 396 رأس گوسفند و 18 هزار و 451 رأس بز علیه این بیماری کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مبحث آموزش و ترویج، کلاس و کارگاه آموزشی ویژه 25 نفر از دامداران و عشایر شهرستان برگزار شد.

وی از دامداران خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شبکه دامپزشکی همکاری داشته باشند و همچنین در موقع جابه‌جایی و حمل دام با هماهنگی دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی نسبت به حمل دام اقدام کنند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول