اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری همدان:

استفاده از نیروی انسانی پویا از ثمرات پارک فناوری است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: استفاده از سرمایه و نیروی انسانی پویا از ثمرات ایجاد پارک فناوری است.

استفاده از نیروی انسانی پویا از ثمرات پارک فناوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، خسرو پیری بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی پارک علم و فناوری استان همدان با صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان ملایر، اظهار داشت: همه ظرفیت‌های استان به صورت شاخص در شهرستان ملایر وجود دارد و این امر ما را درباره حضور فعال در زمینه‌های مختلف علم و فناوری در ملایر مصمم‌تر خواهد کرد.

وی هدف از ایجاد پارک فناوری را افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های حاضر در پارک و مؤسسه‌های متکی بر علم و دانش عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف پارک فناوری باعث به جریان انداختن دانش و فناوری میان مؤسسه‌های علمی و تحقیقی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و بازار و تولید شده و در این راستا همه مراکز را مدیریت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ارتباط بین سه ضلع دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را از مهمترین وظایف در پارک فناوری برشمرد و گفت: نوآوری باید در همه جا ارتقا پیدا کند و فقط به یک بخش بسنده نشود به همین دلیل باید همه دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در سراسر کشور در زمینه ‌نوآوری‌های جدید فعال شوند.

وی ابراز داشت: پارک علم و فناوری در استان در سال 87 فعالیت خود را شروع کرد و زمینه‌های اصلی تخصصی فعالیت این مجموعه در استان فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری، فناوری غذایی و مواد و مصالح نو، فناوری نانو، انرژی و محیط زیست است.

پیری ادامه داد: در حال حاضر تمام استان‌های کشور دارای پارک علم و فناوری هستند که نشان از توجه به علم و فناوری و پیشرفت در کشور است.

وی رشد اقتصادی در منطقه، انتقال فناوری‌های نو، کاربردی کردن علم و تحقیقات گسترده‌ دانشگاهی و استفاده از سرمایه و نیروی انسانی را از جمله اثرات اجتماعی پارک علم و فناوری عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول